Gå til innhold

Renault Clio 93 hakker når den er kald.

Ranger emnet

steinar

Anbefalte innlegg

Mamma sin Renault Clio hakker noe voldsomt når jeg tyner den maks når den er kald.

Oppfører seg som om jeg skulle hatt parknisons i gassfoten når det er blåe grader ute - hva kan forårsake dette, og hva bør jeg sjekke for å identifisere problemet?

Når bilen blir varm blir den helt fin å kjøre igjen. Den har aldri vært slik før denne vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by steinar

Mamma sin Renault Clio hakker noe voldsomt når jeg tyner den maks når den er kald.

Oppfører seg som om jeg skulle hatt parknisons i gassfoten når det er blåe grader ute - hva kan forårsake dette, og hva bør jeg sjekke for å identifisere problemet?

Når bilen blir varm blir den helt fin å kjøre igjen. Den har aldri vært slik før denne vinteren.

kondens?

prøv å tøm på ei flaske med kondensfjerner, mitt beste forslag.

-93 Audi 80 2.0E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motoren er av injection type og her noen km på nakken så er det lurt å sjekke at lambda sensoren fungerer riktig.

De har bare en gitt levetid (rundt 80 tusenkm+-). Når den begynner å bli dårlig, så blir det slike symptom som du beskriver.

Står forresten i manualen til Honda biler at man ikke skal la motoren gå på tomgang, men begynne kjøre med en gang slik at den kommer raskt opp i driftstemperatur. Dette gir mindre slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Står forresten i manualen til Honda biler at man ikke skal la motoren gå på tomgang, men begynne kjøre med en gang slik at den kommer raskt opp i driftstemperatur. Dette gir mindre slitasje.

Forskjell på å gire ved 2000rpm og ved 6000rpm da.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider