Gå til innhold

Golf III Stereo. Trenger hjelp!

Ranger emnet

Marius2002

Anbefalte innlegg

Hei.

Dama har en Golf III hvor CD-spilleren ikke slår seg på samtidig som tenningen og skrur seg heller ikke av. Alt må gjøres manuelt.

Noen som har et koblingsskjema for ledningene til stereo på Golf III? Da jeg tror det kan være remoten.

Andre forslag mottas med stor takk.

Mvh.

Marius

Endret av Marius2002

[ ]2010 Jart Skateboard

[x]1996 Nissan Almera 1.4s

[x]1997 BMW E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er strømmen som ittje er kobla til tenninga ifra spilleren.. Bare å dra den til tenninga dt. Je kobla min av når je kjøpte mg en Audi..

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal gå en rød og en gul ledning inn på spilleren, hvis det allerede gjør det kan du prøve å bytte på dem, jeg måtte det på min...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal gå en rød og en gul ledning inn på spilleren, hvis det allerede gjør det kan du prøve å bytte på dem, jeg måtte det på min...

Ok.

Sånn jeg forstår dette går det originalt:

Rød - Rød

Gul - Gul

Men du mener man skal bytte:

Rød - Gul

Gul - Rød

?

[ ]2010 Jart Skateboard

[x]1997 BMW E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Sånn jeg forstår dette går det originalt:

Rød - Rød

Gul - Gul

Men du mener man skal bytte:

Rød - Gul

Gul - Rød

?

var det jeg mente ja. Bilprodusentene har ikke blitt helt enige om hva som er gul og hva som er rød :D Standard på spillere er gul - faststrøm og rød - tenningsstrøm. Mange biler har motsatt. Og husk, når du setter i nøkkelen må du vri om et halvt hakk for å få strøm til spilleren, når du skrur av igjen beholdes strømmen til du tar ut nøkkelen.

Det er fullt mulig å få til dette selv om noen påstår noe annet :)

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg mente ja. Bilprodusentene har ikke blitt helt enige om hva som er gul og hva som er rød :D Standard på spillere er gul - faststrøm og rød - tenningsstrøm. Mange biler har motsatt. Og husk, når du setter i nøkkelen må du vri om et halvt hakk for å få strøm til spilleren, når du skrur av igjen beholdes strømmen til du tar ut nøkkelen.

Det er fullt mulig å få til dette selv om noen påstår noe annet :)

Vet det med at den ikke skrur seg av før nøkkelen tas ut på VAG, familien har hatt passater og golf oppover årene. Men var nytt dette med denne Golfen. Skal se på dette idag da! Har koblet opp spillere i både BMW, Nissan og Ford før og aldri støtt borti dette problemet.

[ ]2010 Jart Skateboard

[x]1997 BMW E36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti dette problemet på 2 poloer, 1 golf 3(min) og tidligere firmabil(peugeot expert). Problemet oppstår selvfølgelig ikke før man bytter spiller, fordi originalspilleren er tilpasset for dette.:D

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilleren går ikke i stykker nei, denne metoden står til og med beskrevet i bruksanvisninga til spilleren. Både rød og gul ledning er pluss, så det er umulig å ødelegge noe.

Hvis dette ikke funker,mangler det strøm på en av ledningene.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider