Gå til innhold

Opel Omega A - styling

Ranger emnet

KåreKloak

Anbefalte innlegg

Har en omega A 93 modell, og lurer på hva jeg bør gjøre ved den for å få den finere? Skal liksom være en ungdomssbil, så jeg har tenkt på f.eks; hvilke felger bør kjøpes, bør noe lakkes, hva med å sette på spoiler, andre lykter. Har sett flere med rød plate bak, er det lett å få tak i tro?

Kom med synspunkter ang. styling til omega A!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trot det er mye delte meninger om hva som er fint på omega a, jeg for min del syns de er fine original med noen felger som passer bilen, så det først må jo hvære felger. det første jeg bruker å gjøre er å dra inom en bilskrot å finne deler som f.eks el-takluke, kjørekomputer, hovedlykter med ekstra fjernlys også vidre hvis det ikke er det. ellers er det vell egentli så mye styling å finne til omega a.

DSC00130.JPG

30847

det jeg gjore med min var å sjøyte på sideskjørtene med et ekstra par i fra huggern å "katkillers" som jeg skar ut fra et steinsprang deksel,

hvite blinglys, felger å noen eldre tusenmetringer lakert i bilens farge.

men den jeg hadde var jo fra før 90" da, de etter er jo litt penere original.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trot det er mye delte meninger om hva som er fint på omega a, jeg for min del syns de er fine original med noen felger som passer bilen, så det først må jo hvære felger. det første jeg bruker å gjøre er å dra inom en bilskrot å finne deler som f.eks el-takluke, kjørekomputer, hovedlykter med ekstra fjernlys også vidre hvis det ikke er det. ellers er det vell egentli så mye styling å finne til omega a.

DSC00130.JPG

30847

det jeg gjore med min var å sjøyte på sideskjørtene med et ekstra par i fra huggern å "katkillers" som jeg skar ut fra et steinsprang deksel,

hvite blinglys, felger å noen eldre tusenmetringer lakert i bilens farge.

men den jeg hadde var jo fra før 90" da, de etter er jo litt penere original.

Ok;) Takker for svar! Vet du hvilke modeller som kom med hovedlykter med ekstra fjernlys? Tror ikke det er det hos meg, da jeg synes det er ganske dårlig lys orginalt. Felger er definitivt det første man må ha på ja, men har og sett at noen typer kom med bl.annet rød plate bak, hva synes du om dette? Noe annet jeg lurer på er om alle etter 90 kom med crom-lister rundt om hele bilen?

Og et siste spm. Kom Omega A 2,6-CD kun som automat, eller var de å få som manuell og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd utgavene og 3000 hadde integrerte 1000m lamper.

Har lamper liggende om du trenger.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sånn Hella refleks plate på min, men jeg syns de er finere uten. vet ikke hvordan det er med cd utgaven, men den 2,6'n jeg har var det manuel originalt på. er mer crom på de etter 90" ja.

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...