randyass Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei folkens! Jeg har nå byttet eksosanlegg nesten helt fra motoren og bakover, byttet til Optiflow åpent luftfilter, satt på Forge 007 resirkuleringsventil og chippet. Så nå lurte jeg på om jeg kan stille opp turbotrykket? Hvis ja, hvordan gjør jeg det og hvor mye kan jeg stille det opp? Tåler bilen dette? :) Siter http://www.autofreak.blogg.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei folkens! Jeg har nå byttet eksosanlegg nesten helt fra motoren og bakover, byttet til Optiflow åpent luftfilter, satt på Forge 007 resirkuleringsventil og chippet. Så nå lurte jeg på om jeg kan stille opp turbotrykket? Hvis ja, hvordan gjør jeg det og hvor mye kan jeg stille det opp? Tåler bilen dette? :) om du har chippet bilen så er jo trykket økt. har du turbotryksmåler? i tilfelle hva lader den maks? ville aldri oversteget 1.4bar med orginalturbo på min A4 hvertfall! du kan stille opp trykket med en boostkontroller.. men det er egentlig ikke å anbefale vil eg si Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
randyass Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Nei har ikke turbotrykksmåler.. Ok, så du mener at jeg bare bør la den være som den er? Siter http://www.autofreak.blogg.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Nei har ikke turbotrykksmåler..Ok, så du mener at jeg bare bør la den være som den er? ja egentlig.. finn ut trykket du kjører på først før du gjør noen ting hvertfall Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoW RiDeR Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Min trøkka mer med n75j ventil, men pella'n ut igjen. synes det ble for jævlig. Har ikke lyst til å blåse turboen til helvete (igjen) Siter Addicted to Ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Løkken-racing Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 boost controller funker fint men ikke skru opp mer enn 0,9 bar!!! har du S2 turbo kan skru opp til 1,3-4... men skal du ha boost controller så ikke kjøp billig brask!! den vi har,har snart tatt knekken på turbo og resirk ventil! kjøp fra turbosmart. Elektronisk boost controller og digital turbotrykks målere er ganske pålitelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Svaret mitt blir nok omtrent det samme som her http://www.bilforumet.no/passat/220460-turbo-justeringer.html Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 dropp justerbart for enhver pris. hvis man skal stille turbo trykk må man stille en god del mer også. det er nettopp dette en chip gjør, så kjøp heller det. chip kan du få tak i rimelig Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmh Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Men hvis man ikke har chip,å setter på sånn justeringskran på wastegate slangen,kan man få mere trykk,men er dette litt risikabelt med tanke på motoren??? for den får ikke mere bensin å sånn da??? Siter Old Volvos Never Die, They Just Go Faster! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Men hvis man ikke har chip,å setter på sånn justeringskran på wastegate slangen,kan man få mere trykk,men er dette litt risikabelt med tanke på motoren??? for den får ikke mere bensin å sånn da??? det blir jo samma ulla det. flere ting som ikke stemmer med justering av kun turbotrykk f.eks. tenning.. chip er tingen.. Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 om du har chippet, så vil ladetrykket stige ! jeg kjørte 0.5-0.6 bar i org trykk, så chippet jeg og nå lader jeg 1.1-1.2 bar, så tror ikke du skal ta sjangsen på og stille noe høyere en det chippen gjør :) Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raceworld Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Skal man justere ladetrykket, kan det være greit å montere lambdasensor for å følge med blandingsforhold.. Helst før man brenner hull i stempelene ;) Et skikkelige turbokit med programvare anbefales fra meg (034 og Bahnbrenner kan være en grei start til å begynne med) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg