Gå til innhold

Mest realistiske bilspill for PC

Ranger emnet

SlowAndEasy

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spilte TOCA og TOCA2 touring car championship, husker ikke de nøyaktige navnene, men de spillene er gamle, men var veldig realistiske syns jeg. men det har kommet nye versjoner av de, jeg vil tro de er bra.

Må bare si at de verste bilspillene jeg vet om er alle Need For Speed spillene, fra det første til det siste. Minner mere om Wipeout syns jeg. føles som å kjøre luftputebåt. Grafikken og fartsfølelsen har alltid vært bra, men det hjelper ikke.

Har et annen spill som ligner veldig på touring car i fysikken.

Sports Cars GT Det er veldig bra. Også et par år gammelt da :-) sikkert kommet et nytt.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SlowAndEasy

Hei alle,

Hva er etter deres mening det mest realistiske bilspillet / simulatoren for PC plattformen?

Både rally, streetracing og bane inkluderes.

Takk :)

Du kan prøve Live For Speed. Last ned demoen fra LFS side sider så kan du betale for å få full verson med flere biler og baner.

Ingen av bilene er ekte bilmerker, så det er vanskelig å sammenligne realismen på den måten. Fysikken er det beste jeg har opplevd, og med force feedback ratt har man en ganske realistisk kjøreopplevelse.

syklende :-)

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Racer er også veldig bra, men ettersom dette er et spill under utvikling der alle som vil kan lage biler og baner så tar det litt tid før man finner en pakke som fungerer. Imidlertid skal jeg sette sammen en pakke en dag med de essensielle tingene, så dersom noen kan hoste kan jeg legge den ut...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del gode "realistiske" bilspill for pc. De jeg har spillt mest blir vel:

Grand Prix Legends :

f1 biler fra 1967, satte standard for realisme når det kom ut i 1998

F1-2002, F1-challenge:

Begge disse er moderne F1 biler, og er meget bra. Synes ikke dem er like "gode" å kjøre som GPL da :p Finnes forskjellige mods til disse, og av de jeg har testa, så har det vært høy standard (feks M3challenge)

LiveForSpeed:

"vanlige" biler, og har veldig potensiale... er bare slippet første 1/3 av spillet nå, men er ganske så morro :)

Racer:

prosjekt som kan hentes ned gratis. Finnes masse forskjellige biler/baner som du laster ned til det. Syntes det var litt pes med forskjellige versjoner og slikt, men har da spillt dette litt også. Mye bra som kan hentes ned, og en del mindre bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med viper racing.. begyner og ha en del år på baken, men husker at det var veldig morsomt da det kom ut. skulle også være veldig en realistisk simulering av viperen da det ble lansert. der er også mye du kan stille inn selv. slik som hjuloppheng (camber, toe in, damping, springrate, rollbars, osv) Det er sikkert mer men jeg husker ikke i farta.

(ganske moro og øve seg på og drifte med viperen. med ratt da selfølgelig)

-frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

netKar

Jau, jeg og synes netKar er blant de mest realistiske, kan lastes ned fra http://www.nkzone.com/downloads.asp?cat=14

Men må har ratt og pedaler for å spille netKar da, eller en annen analog kontroller som joystick, funker ikke å spille med keyboard. Utvikleren av netKar har sagt at han ikke kommer til å lage keyboardsupport, siden det er en simulator, og man ikke kjører ekte biler med keyboard :)

Ellers så er racer og live for speed, som er nevnt før i tråden også bra synes jeg. Og så har man klassikeren, grand prix legends, som selv om det er fra 98 eller noe fortsatt er gøy å kjøre.

2001 Alfa Romeo 156 Selespeed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh. min Grand prix legends mappe har vokst fra 133 til nesten 700 MB.. bare med "updates" og patcher og nye baner osv..

nå er jo grafikken nesten bra også :D

veldig realistisk... min favoritt

attachment.php?s=&postid=199598

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider