Gå til innhold

Trimme b23\b20

Ranger emnet


Atle3

Anbefalte innlegg

jeg ville godt for en b230, men b20 har også billige deler og slikt men de er vel blitt vanskeligere å oppdrive om dagen.

 

porting og planing er det veldig mange som utfører og prisene er ikke så ille rundt om kring heller egentlig så det er jo et must om du skal ha doble gassere, billigeste kam til å bruke doble gassere selges på http://www.bilcross-shop.com trur ikke du finner noe billigere enn de ''månen'' kammene.

 

Eksos annlegg så holder det med 2,5'' fra thorshov med 1 stor demper på enden, bruker det på de fleste av bila jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan kunne klare 160 på en månen 7 kam vil jeg tru. men da burde du ha en god bunn så det ikke blir full gjennomblås når du får opp kompresjon pga planing av toppen. grenrør får du også kjøpt av bilcross-shop for 1500kr og det grenrøret er godt nok, har sånt et selv.

 

du vil nok merke store forskjeller, men å garantere antall hk vet man aldri før motoren er i benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke B23 med 2 doble gassere i 140'n din må du enten fløtta på bremsekraftforsterkeren din, eller fjærne den helt. Kjørte selv en 244 med fjærnet bremsekraftforsterker i fjor, og det er en vanesak.. Men, bruker du B20 går det brillefint veitdu, for der er innsuget på samma sida som eksosen, og der er det rikelig med plass! B20 er orginalt, og er bolt-on. B23 må du bytte gearkasse/bygge om mellomaksel evt bruke clutchhus som gjør det mulig å bruke M40 gearkasse sammen med B23. Fullt mulig å skaffe seg, men pris er veldig varierende. Har sett alt fra 300.- til 2000.- Gatebilfolk veit stort sett hva de vil ha for ting, så beste er å undersøke med crossfolk med digre delelagere. Hehe

 

Jeg ville prøvd å fått tak i en trimma B20 hadde jeg vært deg, men er som Lasse Bru nevnte på ett annet forum på nettet att en B23 har mere hk orginalt. Billigere å få 160hk ut av en B23 enn en B20 for å si det sånn..

Men, kjøper du en brukt og ferdigtrimma motor vil jeg tro prislappen er omtrent den samme egentlig.. Tror forresten ikke att ett "standard" greinrør til B23 passer i 140-motorrommet om du ikke rettstiller motoren. Men, Timo's i Sverige lager greinrør tilpasset B23/140. Forhandler Timo's-deler på bl.a http://www.bilcross-shop.com

 

For å rettstille en B23, må du ha blant annet oljepumpe/bunnpanne fra B20. Hvordan folk gjør det med gearkassa da aner jeg ikke, men må da sikkert vri litt på den også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for trimma B20 uten tvil..

Ingen fare å få godkjent en B23 i en 140, for de er godkjent med 180hk orginalt. Men, da må du beholde bremsekraftforsterkeren. Skal du ha 2 doble da, så må du fløtta den ett stykke fremover, og om det da blir plass til batteri på orginal plass aner jeg ikke. Men, gå for B20 du.

 

Volvo1446783.jpg

B20'n jeg starta på med å sette i '67 144 gatebilen min. Finfint med B20 m/2 doble i maskinistrommet på en 140.

 

Men, denne motoren skal brukes i 142 treiningsbilen min istedet, så får jeg heller skaffe meg en annen B20 å sette i denne 144'n. (selvsakt en med 2 doble) :volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår