ReWrite Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Er det vanskelig? Var ikke jeg som satte på sotingen orginalt, så jeg lurer på om det er problematisk og fjerne? Hvorfor jeg skal fjerne? Fordi jeg vil se bilen uten soting, og hvis det er uberstygt så skal jeg sote den igjen, men da helt rundt.. Arbeidet som har blitt gjort av den tidligere er helt råttent.. luftbobler mellom sotingen og vinduene på flere steder.. og det er for dårlig :) Forslag på greie og enkle teknikker for og sote jevnt rundt? Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Riv av den gamle filmen og vaske rutene reine.. har gjort det x-antall ganger selv etter å ha blitt stoppa av onkel blå. (framrutene vel og merke..) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Riv det av, og la det være slik. ;) Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Bruk "gammeldags" barberblad og skrap det av... jeg bruker 30 sek på en siderute på den måten ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Gammel dags? åssen ser den ut? Som en isskrape? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by PrinsWilhem Gammel dags? åssen ser den ut? Som en isskrape? Ja, i gamle dager brukte vi iskraper til å barbere oss med. Er ett lite blad, tror den typen selges enda... FUnker fett som faen på glass iaf, fjerner alt som ikke er glass ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegalind Skrevet Januar 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 For å fjerne soting river du av filmen. Men da blir det liggende igjen masse rester på rutene. Dette fjerner du enkelt ved å fukte rutene og så skrape av restene med en snøskrape. Eller ett gammelt barberblad. For å få sotingen best mulig tar du ut rutene av bilen. Det er 3 ganger så mye jobb men da blir det også 3 ganger så bra. For å Unngå luftbobler må du bare ta deg god tid. La rutene ligge innendørs i 1døgn uten at noen rører dem. Så tar du Blank Neggellakk (Dette ha garantert Mordi eller Dama di) og mører på langs kantene av ruten. Dette fordi sotingen ikke skal gå opp i kantene. Det har soting en stygg tedens til, Spesielt hvis du kan sveive opp og igjen rutene! PS: Når du tar ut rutene bør du sørge for at delene fra venstre og høyre dør ligger adskillt så du ikke forveksler om. Å husk hvordan du demonterte det! ARGH... Skrivekrampe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Hvis det er snakk om hobbysolfilm a'la Biltema, CD Cardic osv. så er den bare å rive av. Jeg har aldri opplevd at lim osv. sitter igjen på ruta.. :) Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Januar 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2004 Prøv med hårføner eller varmepistol Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg