Gå til innhold

Fjerning av Sotefilm på jetta..

Ranger emnet

ReWrite

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig? Var ikke jeg som satte på sotingen orginalt, så jeg lurer på om det er problematisk og fjerne?

Hvorfor jeg skal fjerne? Fordi jeg vil se bilen uten soting, og hvis det er uberstygt så skal jeg sote den igjen, men da helt rundt..

Arbeidet som har blitt gjort av den tidligere er helt råttent.. luftbobler mellom sotingen og vinduene på flere steder.. og det er for dårlig :)

Forslag på greie og enkle teknikker for og sote jevnt rundt?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrinsWilhem

Gammel dags? åssen ser den ut?

Som en isskrape?

Ja, i gamle dager brukte vi iskraper til å barbere oss med.

Er ett lite blad, tror den typen selges enda...

FUnker fett som faen på glass iaf, fjerner alt som ikke er glass ;)

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å fjerne soting river du av filmen. Men da blir det liggende igjen masse rester på rutene. Dette fjerner du enkelt ved å fukte rutene og så skrape av restene med en snøskrape. Eller ett gammelt barberblad.

For å få sotingen best mulig tar du ut rutene av bilen. Det er 3 ganger så mye jobb men da blir det også 3 ganger så bra. For å Unngå luftbobler må du bare ta deg god tid. La rutene ligge innendørs i 1døgn uten at noen rører dem. Så tar du Blank Neggellakk (Dette ha garantert Mordi eller Dama di) og mører på langs kantene av ruten. Dette fordi sotingen ikke skal gå opp i kantene. Det har soting en stygg tedens til, Spesielt hvis du kan sveive opp og igjen rutene!

PS: Når du tar ut rutene bør du sørge for at delene fra venstre og høyre dør ligger adskillt så du ikke forveksler om. Å husk hvordan du demonterte det!

ARGH... Skrivekrampe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider