Gå til innhold

Tips angående fukt i bilen ?

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

De aller fleste her inne har sikkert av og til litt problemer med fukt i bilen, dvs. snø som blir dratt med inn i bilen og deretter fordamper og lager dugg på vinduene.

Jeg har aluminiums matter foran. På vanlige gummi matter så er det jo de "firkantete innskrompingene" laget for at vannet skal bli liggende der, og så fordampe. Dette blir jo ikke tilfellet med aluminiums matter..

Jeg er jævlig nøye med å banke av føttene men alikevell blir det mye fukt! Dritt det der

Er så kjipt å måtte kjøre med full varme på frontruta bare for at man skal ha nogenlunde sikt..

Skal jeg bare legge aviser under mattene eller? Syns det virker så skjittent å tenke på at jeg har våte aviser i bilen min !;)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpe deg en sånn 12 Volt --> 220 Volt og skru på en sånn luftrenser:)

neida:) kjøpt noen vanlige matter som du legger over alu mattene løped av vintern da:)

Eller kjøpt noe sånn middel som anti dugg greier:)

Kamerat av meg som jobber på Bilpleie har fått ett nytt produkt som det er 2 kapsler som du blander sammen så blir det en varm syre du skal smøre over vinduene og da skal det ikke bli frost eller dugg på rutene utvendig...Han har ikke testet produktet innvendig enda.. men tror det skal ta dugg innvendig.... 1 sånn kapsel koster 300 kr og er nok for alle vinduene utvendig

:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk vann i bilen pga plasten på innsiden av døra var dårlig. plutslig så var det en vanndam bak settet. bytta plasten , men nå iser det på innsiden av vinduene. For å fjerne vannet brukte jeg avispapir, fikk opp ganske mye vann, men ikke alt. jævli gøy. Skal prøve å sette en varmevifte i bilen og la det stå på enn stund med vinduer oppe for å fjerne all fukt.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok !

Tamponger burde jo være snadder! ;)

Hvem minnes ikke de dager hvor de ble brukt for å "fiske bensin" fra mutterns bil... ;) neida ! :)

Har jo kupe varmer, hadde kanskje vært en ide og latt den stå å gå? men jeg vet ikke hvorvidt det kommer til å ha noen effekt..

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by ford4fun

har du først fått fukt i bilen så hjelper det ikke bare å la varmen stå på inni! ta ut setene, og vipp opp gulvteppe! der renner det som regel vann!! finn ut hvor det lekker fra, og tørk opp!!!

jupp, skal du tørke møkka må du gjøre det skikkelig. riv ut setene og pælm ut teppene.. det er gjort på en 15 minutter. så kan du begynne og øse/tørke/slipe rust etc =)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert med å letet ettter meget mange lekasjer i golf 2 er etterhvert ..

Min første komentar er - bor hull så vannet renner ut igjen .... :D

Dørene er vel første problemet ( plasten mangler eller er skadet bak dør deksel ... Hvis ikke kan du sjekke at det ikke er skader på den plasten helt mot front ruten under panseret .. Da renner vannet inn igjenom kupeviften ..

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by trra

fikk vann i bilen pga plasten på innsiden av døra var dårlig. plutslig så var det en vanndam bak settet. bytta plasten , men nå iser det på innsiden av vinduene. For å fjerne vannet brukte jeg avispapir, fikk opp ganske mye vann, men ikke alt. jævli gøy. Skal prøve å sette en varmevifte i bilen og la det stå på enn stund med vinduer oppe for å fjerne all fukt.

Bare et lite tips: Den fukten du snakker om kommer mest sannsynelig ikke pga plasten, men fra toppen av døra grunnet slappe hengsler. Har samme problem på min 85 mod. Sett deg inn i bilen og få noen til å spyle bilen ned med hageslange( det lønner seg å utføre dette halsbrekkende støntet i plussgrader ;) ) Se etter vann som kommer fra toppen av døra. Hadde som sagt samme problemet med vanndamm bak førersetet. Bytter nå dører, men sliter litt med å fjerne den splint-pinnen som holder dørstopperen, den som stopper døra i forskjellige hakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg mangler også all plasten, på begge dører, men det skal jo egentlig ikke ha noe å si for VANN. Plasten er vel der for å forhindre vanndamp. Ingen store mengder kan komme inn der plasten sitter. Derfor tror jeg problemet med større vannmengder ligger i døras topp "tetting". Har du en anelse om jeg må kappe bort den "splint-pinnen" som fester dørstopperen til bilens karroseri (for å få av dørene)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider