Gå til innhold

Min 1.8T - S4-skinn montert

Ranger emnet


plogenA4

Anbefalte innlegg

  • Svar 403
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse anbefales på det høyeste :D

 

http://www.xenonlys.com/no/art/w5w-led-5xsmd.php

 

bestillte samme pærene selv på ebay for en uke siden til over halve prisen;)

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg tatt litt vedlikehold på bilen siden sist jeg skrev noe her på bilforumet.

 

Har blandt annet tatt full oljeservice med motor-rens.

Wurth sin rens gjorde en meget god jobb. Olja som hadde vært i motoren i kun 15 min kom ut som helt sort, noe som betyr at det har kommet løs mye dritt. Renset faktisk på helt ny olje og med et nytt filter, for å få det renest mulig.

IMG_3595.jpg

Etter lekasjen jeg hadde, så fikk jeg problemer med at bilen kun gikk på 3 sylindere, så jeg startet med å gi den nye plugger. Nå som den gikk på kun 3, så tikket den også veldig mye.

16042009260.jpg

Valget falt på NGK Laser Platinum, som skal være det blandt de beste for disse bilene.

 

Etter skift så tente den fortsatt kun på 3, så da måtte jeg kjøpe meg ny tenningsmodul. Kom frem til at det måtte være denne, etter litt feilsøking.

 

Hadde valget mellom å kjøpe en rimelig modul fra "BERU" (leveres hos mekonomen og NBS), eller en lik modul fra bosch. Siden jeg har bestemt meg for å gjøre alt 100% ordentlig på denne bilen, gikk jeg for bosch sin modul, og punget ut noen kroner for dette.

bosch.jpg

 

Oppe i alt dette styret, så flyter det jo over med deler. Intercooleren kom samme dagen som jeg oppdaget lekasjen, og lyktene ventet jeg med å montere etter jeg hadde tilpasset rørene til IC, siden det var greit å ha litt ekstra plass når jeg jobbet i det området.

 

Slik ting er nå, så har jeg ennå ikke fått ut fingeren og sveiset fester til intercooleren, men jeg har ordnet meg en slagplan, og det er bra bare det! Var viktigere for meg å få motoren til å gå på alle 4, så IC ble nedprioritert. Og siden jeg da også trengte lykter for å prøvekjøre den, så monterte jeg disse også i samme slengen.

Picture311.jpg

 

Og med faceliftlyktene foran og 6000k xenon i nær/fjern ble det slik:

Picture330.jpg

 

Det er ikke fred å få, for så snart ting begynner å komme på plass, så dukker nye ting opp i postkassa. Her er short shiften som skal gi 50% mindre vandring:

15042009256.jpg

 

På tirsdag hadde jeg ingenting å gjøre, siden jeg vente på tenningsmodulen som jeg bestilte, så da dro jeg å kjøpte FORTE sin AC-rens.

20042009263.jpg

 

Fremgangsmåte:

Sett AC på C, for sirkulering, så kaldt som mulig og på full guffe. Plasser boxen mellom midtarmlen og passasjersetet og trykk inn knappen. Så er det bare å la den stå å tømme seg, mens den drar det fra boxen gjennom AC-systemet. Etter den er tom, så skal den stå i 15 min, med AC på.

 

Resultatet var en frisk duft og mye bedre luft i hele bilen.

 

Som en god slutt på hele historien så kan jeg si det at den har fått luftet seg i dag, og fått seg en vel fortjent utvendig vask. Glemte å sette på skilt på bilen når jeg kjørte, men jeg satser på at dere ikke sier fra til mamma, fordi da blir hun sinna.

 

Bildet er tatt med en N95 8GB og viser xenon i nærlys og IC som er festet i strips. Dere vil også se hvordan ballastene mine sitter på det siste bildet her.

23042009269.jpg

 

Noen som synes jeg bør lakkere intercooleren matt sort?

Ja/Nei - hvorfor/hvorfor ikke?

 

Og ikke glem å kom med tilbakemeldinger, flere oppdateringer kommer når festene er sveiset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om det blir plass til de orginale gitterene i fangeren, da vil jo ting bli mindre synlige. Men når det gjelder å lakkere cooleren sort, så blir det veldig dumt mtp steinsprut tenker jeg. Flasser veldig lett, til og med coolere som orginalt er sorte levert fra VAG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på bildet mitt da. Da har du løsningen på 2 stk på hver side. Så kan du feste ballastene til grøftlysa dine ved tuta på ene siden, og inn i dekselet til intercooleren på andre siden.

 

På din er det 2 horn btw. Jeg fjerna det ene for å få bedre plass til intercooleren uten at jeg merket noe forskjell på lyden. Så vet du det til du skal montere intercooler, fordi da må egentlig begge flyttes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår