Gå til innhold

trim til audi b3 ?

Ranger emnet


LuxXxuS

Anbefalte innlegg

hei:) jeg skal kjøpe meg en audi b3 1,8 s... det er en forgasser motor:P så no prøve eg å få inn flere ideer anngående bil så no lurte eg på anngående trim. hva er muligheta? helst billig.

 

lyst å montere powerfilter for å få bedre lyd men er det noko vanskelig å koble den på viss det er forgasser eller er det like enkelt som på injection?:P har neste 0 peiling så håper å bli litt smarter no.. hva kan jeg gjøre for å få et par hester ekstra og sånnt:)

 

tusen takk på forhånd :)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portet G60 topp med 41mm ventiler, strammere fjører,portet innsug med doble 45 weber,4-2-1 grenrør,bygget eksos, 288 graders mekanisk kam (speisialslipt),justerbart kamdrev. Sikkert noe jeg har glemt i farten. Skal prøve noen andre kammer ila sommeren. Topp er bearbeidet av veloxmotor. Ikke billig trim, men morsomt da...

Har forresten en 268 graders kam tilsalgs hvis du er interrisert, iflg gtech målinger hentet jeg 9 hk på hjula med denne. Dette var da seff helt i startfasen med kun kambytte..

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Portet topp og innsug til VW/Audi 8V. Innsug er til doble gassere. Både topp og innsug er bearbeidet av Velox Motor, topp flower 186cfm (nok til ca. 192Hk slik jeg har forstått). Toppen er originalt fra VW G60, nå med større ventiler, strammere ventilfjører og ombygd til mekaniske løftere. Alt sitter nå i en Audi 1,8 S (90 hk monopoint) og effektmålt med en 309 graders kam til hissige 183,5Hk @ 7170rpm og 192,6Nm @ 6029rpm. Sitter idag en 288 graders kam pga bredere register og bedre kjørbarhet på vei, 153Hk @ 6241rpm og 184,2Nm @ 5311rpm. Over 140Hk fra 5461rpm og helt til vi slapp gassen på målingen, 7438rpm. Alle målinger er med 98 oktan på min originale 1.8S bunndel som har rullet 325000km, 9:1 i original kompressjon og 2 stk 45 DCOE Weber forgassere. Enda høyere effekter mulig med mindre slitte motorer og høyere komp. Toppen med kam har gått ca. 4000km. Selges med eller uten løftere (mekaniske), kam og justerbart kamdrev i alu. Annen kam kan skaffes ved ønske. Bolt on løsning for de fleste Audi og Golf-motorer. Kr. 16000,- komplett for topp med innmat, kam, innsug og just. kamdrev.

 

Kontakt: Geir Antonsen . tlf 45510885

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår