Tommeliten Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Fikk høre idag av en nabo at det gikk å putte kanel i kjølesystemet for å tette dette. Synes no dette høres temmelig merklig ut, men han skal visstnok har gjort det før. Om det skulle virke vil nok eg tro at det kun er midlertidig, men hvem vet :D .... Noen som vet om dette faktisk er et kjerringråd som fungerer? Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Cola kan vel også brukes dersom du har hull i radiatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Koster vel mindre for en flaske radiatortett enn det en boks med kanel koster heheh... kjøp heller noe som er laget for å tette vannlekk enn noe å ha på maten ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by Asim Koster vel mindre for en flaske radiatortett enn det en boks med kanel koster heheh... kjøp heller noe som er laget for å tette vannlekk enn noe å ha på maten ;) Heheh, må si meg enig der :D Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 faren min putta det på en nissan cherry vi hadde, funka det. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 skal funke som faen det, men det er jo bare en stund då:rolleyes: Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Jada, det funker som bare det. Kanelen tetter og det lukter litt, men fungerer. Selvfølgelig er det nok bedre å bruke radiatortettemiddel. Et annet kjerringråd er dersom bensintanken lekker, kan du bruke såpestykket fra håndvasken på badet og gni over hullet. Funker også en stund... "Lano for liten lekkasje og Lano for stor lekkasje" Tobakk på frontruta er visstnok også veldig godt for å fjerne trafikkfilm har jeg hørt. Nå røyker ikke jeg da... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Hadde en boks kanel oppi hos meg på vinterGolfen min.. Tetta som faen... Prima varer!! Godt på grøt og.. :D Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Er det noen som har brukt Farris for å fjerne ettertenning? Pappa hadde ettertenning på en gammel Opel Record som vi ga en god dram med farris og ettertenninga forsvant.. Hvor ligger logikken i det ? mvh Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Originally posted by KingCamel Er det noen som har brukt Farris for å fjerne ettertenning? Pappa hadde ettertenning på en gammel Opel Record som vi ga en god dram med farris og ettertenninga forsvant.. Hvor ligger logikken i det ? mvh Det er jo ganske logisk! En "daukjørt" gammel bil soter ned i forbrenningsrommet! Det denner seg klumper av sot med skarpe kanter som gir glødetenning! Farrisen løser opp soten, og sender den ut med eksosen! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaT Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 prøvde dette med kanel i gamle bilen min...det funka i en dag..så begynte den å lekke igjenn... og det var ett hælvete å få rensa bort all kanelen etterpå... jeg ville ikke gjort det igjenn... Siter 1989 Audi Coupe 2.3E 1990 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Desember 30, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Utrolig hva matvarer kan brukes til ja. måtte jo nesten sjekke om det var noe i det tipset, og det var det tydeligvis også. Skulle vært ganske så desperat før eg hadde turd å prøve det selv. Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 SUKKER skal være veldig godt i bensinen om en ikke vil ha kondens............................................................................. (bare tull) Vi har vel alle hørt om at dette skal skjære motoren, men jeg så på svensk tv at de fyllte en Amazon med sukker og deretter demonterte motoren......sukker har ingen virkning.... Bilen var akkurat lik som før den fikk sukkerholdig bensin. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SyClOnE Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Ved bruk av radiatortett, så husk at kjølesystemet skal tømmes og "flushes" etter noen mil..dette er viktig! Mvh Geir Siter '05 Audi A6 TDI - x '03 Audi A4 TDi Q S-Line - x '91 Audi S2 Coupe - x '91 mod. GMC Syclone - x '92 BMW 520i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fotojan Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Originally posted by KingCamel Er det noen som har brukt Farris for å fjerne ettertenning? Pappa hadde ettertenning på en gammel Opel Record som vi ga en god dram med farris og ettertenninga forsvant.. Hvor ligger logikken i det ? mvh Har ikke prøvd Farris, men brukt vanlig vann i gasseren. Ta av luftfilteret og kjør opp turtallet mens du fyller vann og det har hvertfall virket for meg! Siter Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg