Gå til innhold

Motortrøbbel på cabben..

Ranger emnet

Leken90cab

Anbefalte innlegg

Har holdt på i hele vinter nå for å få fiksa cabben til sommeren, men nå begynner det virkelig å haste, og ingen har hittil kunnet hjelpe meg.

Here's the problem;

Bilen er en 1,8 med innsprøytning(digif.)

Når den er kald(og pluggene er rene), så er den helt grei, men etter en liten stund så begynner den å fjuske, spytter ut svartrøyk og pluggene blir skikkelig sota.

Har bytta tenningsmodul og luftmengdemåler, brukt tusenvis på verksted og begynner å bli noe smålei(les;møkkalei).

Har brukt nok penger til å bygge om til 16v..(angrer nå;p)

Noen tips?

Trond

98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bytta den blå tempsensoren?(til motorstyringa)

Denne kan lage mye trøbbel hvis den gir feil verdier, og det dukker somregel ikke opp på diagnose. Den koster et par hundre på møller...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den skiftet.. desverre ingen forandring..:wonder:

Flere tips? Jeg vil understreke at bilen går gulle godt når den er kald, men begynner å fjuske når den blir varm..

Hva er den føleren som ligger rett ved siden av den blå?

En makan en, bare at den er svart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftmengdemåleren bestilte jeg via nbs.. noen som vet om de tester delene før de sender de?

Har prøvd to fra dem nå.. Egentlig ikke store forandringen fra den jeg hadde først..

Ingen i Trondheimsområdet som har en cab med samma motor?

Hadde vært greit å fått prøvd en som garantert virker..

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wonder: Hvor mye diesel skal til i bensinen for at den skal skape slike problemer for meg?

Fant nettopp ut at en jerrykanne som ble brukt da jeg gikk tom for bensin hadde inneholdt grønndiesel, men at den hadde blitt tømt(ikke rengjort)rett før den ble fyllt opp og fyllt på min bil.. Har ikke gjort annet enn å fylle opp til ca halv tank siden dette..

Kan så liten mengde ha noe å si? Å skulle det da kunne ha en sammenheng med at den bare kødder når den blir varm? :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jojo, den var vel egentlig ikke heelt tom, men for å slippe å ut å kjøre i saltsuppa, så fikk jeg samlet sammen noen jerrykanner og fylte opp..

Og bilen står tørt og fint på det verkstedet jeg jobber, så jeg har finfin anledning til å starte og kjøre den litt nærmest daglig hele vinteren. :)

Og ved nærmere ettertanke så begynte vel det problemet før jeg fylte den opp, så det har vel ingen sammenheng..

Ingen andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...