Gå til innhold

Hvilken bil til <300.000,-?

Ranger emnet

BoomBoxx

Anbefalte innlegg

Vil kjøpe en ålreit helårs(!)-bil.

Har ikke så mange krav annet enn:

• Må gå relativt bra!
  • Må være driftssikker
  • Må være TØFF!

Hva tror dere? Årsmodell er egentlig uinteressant, så lenge den er TØFF.

Veldig sugen på Mazda RX-8, men er usikker på wankel-driftssikkerheten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at wankelmotorene til mazda har blitt vesentlig bedre, så tror ikke rx8 er noe dumt valg.

Og hvis du er opptatt av driftssikkerhet,er vel ikke uno turbo veien å gå...

Du får vel en fin bmw med grei motor til den prisen og, hva med en m3?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha hørt at wankelmotorene til mazda har blitt vesentlig bedre, så tror ikke rx8 er noe dumt valg.

Og hvis du er opptatt av driftssikkerhet,er vel ikke uno turbo veien å gå...

Du får vel en fin bmw med grei motor til den prisen og, hva med en m3?

Jeg har også hørt at wankelmazda er blitt bedre, men jeg har også hørt at de ikke holder så lenge som en vanlig motor...

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil kjøpe en ålreit helårs(!)-bil.

Har ikke så mange krav annet enn:

• Må gå relativt bra!
  • Må være driftssikker
  • Må være TØFF!

Hva tror dere? Årsmodell er egentlig uinteressant, så lenge den er TØFF.

Veldig sugen på Mazda RX-8, men er usikker på wankel-driftssikkerheten...

slå til!

Rx-8 er snasne biler det:)

Dem ser sportslig ut, men det er ikke mye til krefter under panseret. Ihvertfall ikke nok til å kompensere for det sportslige ytre:P

Wankelmotor/driftsikkerhet, er det ingenting å si på!

Disse motorene har blitt vesentlig bedret. Det er klart det finnes motorer som holder lenger, men de er nok helt ok :)

Det er også mange fine finesser på de bilene som veier opp for manglende g-krefter under panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert RX-8 som neste bil - men etter å ha posted litt og undersøkt om det på et amerikansk bilforum så ble jeg litt skremt.

Fra Mazda anbefales det å bytte 'Apex seals' (vet ikke helt hva det heter på norsk, men det er i hvert fall en slitedel på wankelmotoren) hver 8000km. Motorene krever også generelt sett mye vedlikehold. På en annen side er det flere der med RX-7 fra tidlig 80-tall hvor bilen fremdeles går som en klokke med rundt 200 000km på telleren.

Uansett, kjøper du likevel RX-8, sørg for å skaff deg 240-hesters versjonen og ikke 192-hesteren. Men, jeg tror jeg heller ville satset på en S2000.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vurdert RX-8 som neste bil - men etter å ha posted litt og undersøkt om det på et amerikansk bilforum så ble jeg litt skremt.

Fra Mazda anbefales det å bytte 'Apex seals' (vet ikke helt hva det heter på norsk, men det er i hvert fall en slitedel på wankelmotoren) hver 8000km. Motorene krever også generelt sett mye vedlikehold. På en annen side er det flere der med RX-7 fra tidlig 80-tall hvor bilen fremdeles går som en klokke med rundt 200 000km på telleren.

Uansett, kjøper du likevel RX-8, sørg for å skaff deg 240-hesters versjonen og ikke 192-hesteren. Men, jeg tror jeg heller ville satset på en S2000.

8000 nei? Det er et ca intervall på 100 000 der motoren burde overhales. (Rotortetningene blir litt sliten..) Vedlikehold generelt er det lite av da en wankel-motor bare har to bevegelige deler, noe som gjør at vedlikeholdet er lite samt ganske så "enkelt".

Endret av Margido

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider