Gå til innhold

senkesett på nye golfen

Ranger emnet

Sinko

Anbefalte innlegg

hei har et par spørsmål

(meste parten er tatt opp før men blir bare dummere og dummere av å lese alle forsjellige poster)

har en golf 1.8 95 mod hvis det har mye å si(?)

1. jeg er på ganske tight budsjett og har lyst til å ha justerbart til sommern for å få alt penere, er det noen som vet om et passe stivt justerbart sett til en ikke alt for dyr penge?

2. jeg er helt grønn på navn og uttrykk på forsjellige ting innen for det som har med alt av demping senking osv. så jeg lurte på om noen hadde noe nettsider med ord og uttrykk og om det er en D.I.Y med bilder på montering/ byting?

tusen takk for all hjelp =):pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FK AK fra Polardego er smart ja. Kompis har det på sin 3er, er knallbra uavhengig av pris (selv om prisen er behagelig). Anbefales :thumb

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde FK AK på Ventoen min og det var veldig behagelig og kjøre med. Stivt men samtidig bittelitt komfort igjen. Min var vel senket 55-60mm fremme og 35-40mm bak.

Hvis du skal senke mye mer enn dette vil nok V-maxx eller TA-technics være bedre med tanke på stivhet.

Ca samme prisklasse på FK AK og V-maxx/Ta-Technics. Send en PM til Polardego;)

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal senke mye mer enn dette vil nok V-maxx eller TA-technics være bedre med tanke på stivhet.

Vet ikke hvordan det er med de settene, men det har en tendens til å bli for stivt og hoppende når du skrur dem helt i bånn. Ikke at senkesett blir stivere jo mer du senker (heller motsatt), men får så og si samme effekten som kappa fjærer. Han kameraten min subba endel da vi skrudde det helt i bånn (ingen gjenger igjen foran), men da snakker vi vel en 70-80mm senk (kanskje mer?), standard skjermer (ikke valsa) og 205/45-16. Nå er han vel på en 50-60 og subber så og si ikke.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med de settene, men det har en tendens til å bli for stivt og hoppende når du skrur dem helt i bånn. Ikke at senkesett blir stivere jo mer du senker (heller motsatt), men får så og si samme effekten som kappa fjærer. Han kameraten min subba endel da vi skrudde det helt i bånn (ingen gjenger igjen foran), men da snakker vi vel en 70-80mm senk (kanskje mer?), standard skjermer (ikke valsa) og 205/45-16. Nå er han vel på en 50-60 og subber så og si ikke.

Eirik

Jeg prøvde vel ikke så mye lavere enn 60mm, og jeg syntes det var stivt nok. Telehiv og brostein var ikke veldig behagelig, spesielt ikke med 17" sommerhjul og 40 profil;). FK AK er godkjent fra 55-85mm, men det kan nok gå lavere og.

Subbing var ikke noe problem for meg heller, og da med 205/40-17:). Hjulbuene var ikke modifisert, utenom at den falsen i bakskjermene var bøyd litt oppover. Det var heller ikke noe problem med 5 personer i bilen:).

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta-technix er knall.. har det på min bora å det funker fint... synes det er behagelig stivt.. å min er senka en del for å si det sånn:) hehe...eller ikke så vldig i forhold til en del andre men jeg har ikke styling på min å har 9cm klaring fra bakken til orginale frontleppa.

her er ett bilde bak da:) 07032009316.jpg

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider