Gå til innhold

tennings problem

Ranger emnet


Omega b

Anbefalte innlegg

tett luftfilter? defekt temperatursensor?

 

Olje i pluggbrønnene?

 

Er ikke noe olje i plugg brønnene, topp deksel pakkning ble skiftet i rom julen så der er det tett.

 

Luftfilteret er bra,i går gikk den i nødprogram og alt virket fint. I dag var alt som det skulle. ???

Hadde det vært lufttempratur sensoren så hadde vel det samme problemet vært der i nød programmet også?

 

Er det mulig å få lest av motorfeilen med "binders" metoden nå når den ikke lenger er i nødprogram?

Endret av Omega b

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Sikker på at det var 13, ikke 31? Har du et multimeter?

 

Har ikke multimeter nei, blinket 1 gang pause så 3 ganger. Leser det som 13? eller blir det 31?

Fant en liste med koder på nette. 31 er kamsensor, den har jeg skiftet og bilen jukser ikke på 4500 rpm eller over.

 

Når den jukser jukser den hele tiden ved gass på drag, generelt hele tiden når det er motstand. Start stopp hjelper ikke.

Når den har stått over natten så er den helt fin igjen. Så kan det komme tilbake etter en stund (bare av og til) merkelig!!!

Endret av Omega b

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert lambda sonden da, kan jo hende det er dålig kontakt en plass, du får kjøpt mulitimeter til 150kr på de fleste bilrekvisiter butiker. er ikke noe proff verktøy, men duger til enkel feilsøking.

Endret av RRS

4x Omega A

2x Senator B

1x Century 80"

1x Mazda 323 83" grevling

1x Passat 00" grevling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke multimeter nei, blinket 1 gang pause så 3 ganger. Leser det som 13? eller blir det 31?

Fant en liste med koder på nette. 31 er kamsensor, den har jeg skiftet og bilen jukser ikke på 4500 rpm eller over.

 

Når den jukser jukser den hele tiden ved gass på drag, generelt hele tiden når det er motstand. Start stopp hjelper ikke.

Når den har stått over natten så er den helt fin igjen. Så kan det komme tilbake etter en stund (bare av og til) merkelig!!!

 

 

Måtte bare høre for sikkerhets skyld. Siden kodene blinkes ut flere ganger kan det gå i surr. 31 er ikke kamsensor, men veivsensor.

Bilen min gikk helt finfint med død lambda, men det kan sikkert gi seg andre utslag. Rent umiddelbart ville jeg tippet tenningsdeler (ledninger eller DIS-pack) jeg også.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt biler som har vært sånn med ødelagt lambda.

Prøv å koble den fra.

For uten lambda fungerer de bedre enn med en ødelagt som gir feil signaler.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt biler som har vært sånn med ødelagt lambda.

Prøv å koble den fra.

For uten lambda fungerer de bedre enn med en ødelagt som gir feil signaler.

 

Ok, kan prøve det. Men når den går i nødprogram blir lambdaen koblet ut automatisk? Siden alt virker normalt når den går i nødprogram.

 

Hvordan skal jeg måle den med multimeter? Hvilke verdier er det på en som virker?

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går den i nødprogram pga lambdan, så kjører den på fuelmap. Den ignorerer altså signalet fra lambdan. Kan nå høres veldig ut som at den er død, men hvis du vil sjekke, så skal du måle på den svarte ledningen fra lambdan (under bilen) mot jord. Den skal da pendle fra nesten 0V til ca. 4.7V. Viser den noe annet eller ikke pendler i det hele tatt, er den død.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår