Morten184 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Har nå fått på ei anna bakaksling som jeg fikk av en venn.. Den bakakslingen jeg fikk sto på en -83 modell. Min er en sein -85 (altså maken som 86) Men altså det jeg ikke har tenkt over er at på min sitter det el speedometer, altså koblingen til speedometeret sitter på bakakslingen. Det gjør det ikke på den bakakslinga jeg har fått.. Er det så enkelt som at jeg kan flytte over det lokket som kontakta sitter på, på den gamle. For så å flytte det over til den "nye" bakakslingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 må vel være speedometer ring inni klokka Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Ja, du må ha speedoringen inne i diffen for at det skal virke. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daain83 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 da er vel det enkleste å få tak i gamle typen speedo?? Siter Mvh Dan - 76` Volvo 245 med femmer og hårføner - http://www.bilforumet.no/200-serien/219274-daain-s-76-245-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Da må han bytte girkasse og legge opp speedowire.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Ok, så det letteste er å få tak i en annen bakaksling som er -86 eller nyere? Eller går det anna å flytte over den "speedometer ringen"? Vet desverre ikke noe om den ringen eller generelt speedokoblinga i bakakslina. Å bytt girkasse å styr er vel heller uaktuelt, blir en del jobb å bygge om til eldre speedo en det å få tak i en annen bakaksling eventuelt. Takk for mange gode svar da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Det er kan hende like mye jobb å skifte speedo og girkasse som å flytte over innmat med speedoring til den "nye" akslingen. Har du det som skal til av deler og verktøy er jo alt enkelt. Åffer bytta du i utgangspunktet? Noe gjev utveksling eller LSD i den? Ulyd i den gamle? Åssen utveksling/dreving har de to akslingene? Åssen motor og gir har du? :driving Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 (endret) I utgangspunktet skulle jeg egentlig spare meg for litt jobb.. Min bakaksling var ganske sliten, å hadde en del rust å råtne callipere samt dårlige foringer. Så den bakakslinga jeg fikk var det nye overhalte calipere, nesten nye foringer i panhardstag å di andre stag'ene samt mindre rustet bærebruer. Så tenkte jeg kunne likesågodt bytte hele bakakslinga i stedet for å flytte over alt mulig rart. Men det ble nok verre gitt. Får nok heller satse på å sette på den jeg opprinnelig hadde der, bare at med di gode foringene å calipere. Dumt jeg ikke gjorde det med en gang gitt. Men sånn går det med for litt for lite erfaring, men man lærer jo i det minste av det :) Usikker på utvekslingen. Men motor er en B230A å er en 5-trinns (m47 ?) kasse Endret Mars 28, 2009 av Morten184 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Hehe, du må jo ikke ned med bakaksel for å bytte kalippere eller panhardstag da vet du. Ikke bærearmer heller! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 hehe nei, men jeg så på det som like lettvint ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Hvorfor gjøre det lettvint når man KAN gjøre det tungvint? :D Jeg plukka av (i sånn ca kronologisk rekkefølge); innsug, bunnpanne, oljepumpe, mellomaksel, på med blokkfordeler og andre ting, av med vannpumpe, turbo, og så bunnpanne en gang til, veiv og lagre for så sette sammen alt igjen og nå må jeg ut med returrøret til turboen for å få på en korrekt d-ring istedetfor o-ringen jeg gamblet på at var "tett nok". Alt dette gjorde jeg for å være lettvinn. Neste gang tar jeg opp HELE motoren med en gang. *flink* Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Jeg mener at den speedoringen som sitter i akselen bare er å flytte over på den andre klokka. Men da må du jo helt klart ut med klokka, noe som gjør at du må skru av kalipere, bremseskiver, bremsebånda og stikkaksla må dras litt ut. Så veit ikke hva som er minst jobb jeg, men jobb er det jo uansett :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Hadde jeg vært deg, hadde jeg åpna lokket på den gamle akslingen, klipt speedoringen i 2 deler (2 halvmåner) for så å punkte dem fast på den nye akslingen.. Slipper tullet med å demontere halve bakakslingen da.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten184 Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Trur jeg rett å slett bare bytter til den gamle igjen, å flytter over alle stag å foringer samt callipere.. å kjøper på ny håndrekksvaier + nye bånd å slik.. Er jo ikke noe dritt arbe sånn sett. Bare kjett å plukke av å på hele akselen ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.