drobe Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Helloooo! Har nå kjøpt meg forge 07 resirkuleringsventil, har fått den i posten så er ready to install! men så kommer problemet. Siden jeg er totalt uviten på bil generelt, så har jeg 0 peiling på hvor den originale ventilen sitter, så jeg får jo ikke til å bytte før jeg finner den. Har sett under panseret mye nå uten å i det hele tatt vite hva jeg egentlig ser etter, så hvis noen har en lett beskrivelse (gjerne med bilder) på hvordan man monterer denne ventilen, så fyr løs! jeg har en 02 audi a4 1.8tq sedan.. takker for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Helloooo! Har nå kjøpt meg forge 07 resirkuleringsventil, har fått den i posten så er ready to install! men så kommer problemet. Siden jeg er totalt uviten på bil generelt, så har jeg 0 peiling på hvor den originale ventilen sitter, så jeg får jo ikke til å bytte før jeg finner den. Har sett under panseret mye nå uten å i det hele tatt vite hva jeg egentlig ser etter, så hvis noen har en lett beskrivelse (gjerne med bilder) på hvordan man monterer denne ventilen, så fyr løs! jeg har en 02 audi a4 1.8tq sedan.. takker for alle svar! du kan godt ringe meg så skal jeg forklare. er veldig enkelt og gjort på 5 min=) 92040095 Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drobe Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 du kan godt ringe meg så skal jeg forklare. er veldig enkelt og gjort på 5 min=) 92040095 Er på jobb nå, er ikke ferdig før klokken 22:00 ikveld så blir vanskelig å ringe før den tid. Har vært digg hvis du kan prøve å forklare her stegvis hvordan jeg skal gå frem, eventuelt klaske på noen bilder hvis du har... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 FAQ og guider - LES HER FØR DU SPØR! http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/151002-faq-guider-les-spor.html Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 jeg har ikke noen bilder av din modell men av eldre bil. uansett så trenger du ikke bilder. hvis du følger slangen ned fra luftfilteret (mulig du må ha vekk noen deksler hvis du ikke har åpent luftfilter og alt fjernet dem) så finner du resirken. den ser ut som den nye du har kjøpt men jeg tenker den er i alu? og den som sitter der er i sort plast. så skrur du opp slangeklemmene (flat skrutrekker) og napper av den tynne slangen som sitter på toppen av resirken og monterer den nye på samme måte som den gamle stod. er en veldig enkel jobb. før resirken så sitter det noe som kan ligne på en resirk men den er flat på toppen og den skal du ikke bry deg om. nå som du vet dette kan du ikke ta feil av de to. lykke til og spør gjerne hvis det er noe du lurer på=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 FAQ og guider - LES HER FØR DU SPØR!http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/151002-faq-guider-les-spor.html ikke vær så streng med han nå da. hvis han ikke har peiling på bil i det hele tatt så er det jo ikke sikkert det er så lett å forstå=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 ikke vær så streng med han nå da. hvis han ikke har peiling på bil i det hele tatt så er det jo ikke sikkert det er så lett å forstå=) jo for hvis man leser der er det laget en god guide om hvordan man går frem! :op: Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 jaja, da vet han til en annen gang=) det går forresten an å søke i forumet også hvis du ikke finner det du leter etter i faq'en=) men har du fått det til da? Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drobe Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 jeg har kanskje burda sjekka faq først, men hadde det så travelt at jeg ikke tenkte på noe annet enn å spørre. Har ikke fått sjekka ut det du sa zachariassen, men skal kaste meg rundt nå straks å se hva jeg får til. Hørtes veldig enkelt ut, så det skal vel ordne seg! så takk for hjelpa : ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 ja det er veldig enkelt=) får si ifra når du har fiksa det da=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drobe Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 jeg kjørte bilen til en kompis av meg som mekker endel på audi, men vi finner ikke denne bosch-ventilen. Begynner å bli temmelig plagsomt, må jo finnes en "how to" guide på nettet til akkurat min bil? Rart at dette skal være så vanskelig :p .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 jeg kjørte bilen til en kompis av meg som mekker endel på audi, men vi finner ikke denne bosch-ventilen. Begynner å bli temmelig plagsomt, må jo finnes en "how to" guide på nettet til akkurat min bil? Rart at dette skal være så vanskelig :p .. Vell, om du jekker opp bilen, så kjiker du under turboen.. den skal sitte rett etter turboen !! er hvertfall det på min B5 2000 mod, så tror ikke de har forandret plassen .. du får lete og se ! Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drobe Skrevet April 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 har fått bytta ventilen nå, var bare å ta den på bukken å skru noen skruer på undersiden så var den lett tilgjengelig. men da jeg prøvde den på veien var det ingen lyd å få. merker ikke forskjell i det heletatt. Jeg satte inn den nye ventilen akkurat slik som den gamle var montert, så dette er jo litt rart? har ikke chippet bilen eller montert noe åpent luftfilter, alt er originalt, men det skal jo komme litt lyd uansett? skjønner ikke hva som er galt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Sett på åpent filter så kommer d lyd;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS4 Skrevet April 5, 2009 Rapporter Share Skrevet April 5, 2009 Å en chip!;) Siter Kjører laveste bil'n i gata Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg