R-242tic Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Noen som har noe anbefalinger på hjulstillingsdata? Skal brukes for det meste på bane. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Du må nesten fortelle oss hva du har i fronten der, originale fjærbein, coilovers, dekkdim osv? :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Coilovers med justerbar topplagring, 225/45/18 Toyo Proxes r888 på 8x18 compo med ET10. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 camber mellom -1 til -1,5 grad. Toe til ca null. Det syns jeg funker kalas, har kjørt langs veien med -1,3 grad camber og såvidt litt toe in. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 4-6 grader camber,1-2mm toe in totalt,mest mulig caster for å få fobba selvoppretting!!! Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Oppskriften til en tur i veggen? ;P Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Spørs hva du skal bruke det til.. men til drifting på kjerra mi har jeg dette oppsettet FRONT: Camber -3.5grad Toe In 2.5grad Caster 5cm spenning fremover BAK: Camber 0.0 Toe inn 2.5grad Caster 1.5grad fremover spent Dette kjøres med 9.5" Felger forran og bak og 225/40-18 dekk. Bilen er satt opp for grep innen drifting Aner ikke hva slags planer du har for kjerra di..? Rundetider eller? Såfall ville jeg dratt på med litt mere camber forran og bak så bilen sitter bedre i svinga 1.5grad Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Oppskriften til en tur i veggen? ;P TROR du jeg kødder?? Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 kan du klandre han?? riktig som bruno sier,4-6° negativ camber og så mye castervinkel som mulig.. Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Kjørte med bortimot 4.5grad negativ camber i fjord med r888. riktignok 205-50 15. INGEN myke foringer eller dritt i forstillinga. Og alikevell slet vi ytterkant på toyo ramlet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 Kjørte med bortimot 4.5grad negativ camber i fjord med r888. riktignok 205-50 15. INGEN myke foringer eller dritt i forstillinga. Og alikevell slet vi ytterkant på toyo ramlet... Det er fordi de dekkene har for svake dekk sider til racing. Hvis man har orntlige slicks trenger man vel ikke ha så mye. værtfall ikke på ACR. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Meg fortalt har ikke 240 spesielt sofistikert forstillingsgeometri. En kompis forklarte det omtrent som sågar at med nok innfjæring og sving får du positiv camber og eventuelt andre uønskede effekter. Men ikke sitér meg på dette da jeg ikke vet hva jeg prater om. Men er dette noe man kan bygge seg bort fra eller ligger det i innfestningspunktene og utformingen av bærearm og bein? PS! Noen må da ha data fra Gruppe A Volvoene og hva de kjørte med på ulike baner? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Hvis det blir positiv camber i sving, er bilen enten senket for mye eller bærekuler og styrestag ikke er flyttet ned tilsvarende. Eller foringer som ikke holder mål. Gruppe A bilene kjørte med -2 til -4 grader camber. Men de har vel endel stivere fjærer og dekksider. Det beste er jo å teste selv hva som er opptimalt for din bil. Det er jo bare å måle tempratur på utsiden og innsiden av dekket etter noen testrunder. Men skal den brukes endel på vei så bør du ikke ha mer enn -2 grader. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projekt bruning Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 4-6 grader camber,1-2mm toe in totalt,mest mulig caster for å få fobba selvoppretting!!! beklager!jeg mente 1-2mm toe out totlt!! Siter 242 prosjekt 66" 17m super prosjekt.m52b23 m overlading 2come *jeg lover å ha mer linker til porno i signaturen min...* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.