Gå til innhold

Hjelp til å drifte

Ranger emnet

Crouwn

Anbefalte innlegg

Kan noen lære meg å drifte? Jeg klarer å legge bilen breidt på f.eks en stor åpen parkeringsplass, men jeg har ikke skills til å gjøre det kontrollert på veier, hvor jeg har mindre plass og skal f.eks gjennom svinger.

Har søkt litt på google og youtube, men skjønner ikke alle uttrykkene, og lurer først og fremst på tips til drifting på snø. Bilen er bmw 520i.

bmw<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det at man lærer av å prøve kom vel ikke som noen bombe, men grunnen til at jeg spør er at jeg har prøvd men får ikke til og ønsker noen tips :)

Jeg kan ikke no om drifting, på parkeringsplasen så bare svingte jeg sikksakk og fikk det til ganske bra noen ganger, men blir ikke noen god drifter på den måten :P lurer på hvordan jeg skal legge bilen bredt på rett vei med liten plass. Alt må læres ;)

bmw<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler bare om å tørre å gjøre det.

Fortsett på parkeringsplassen din, prøv å få til en stor og fin sladd som går i sirkel (uten å snurre). Når du klarer det ganske greit (begge veier), så kan du prøve å tenke deg ut et 8-tall som du prøver å følge (i sladd).

Etterhvert vil du få ganske god følelse for hvordan bilen reagerer og du blir tryggere på egne ferdigheter. Noe som igjen gjør at du tør å ta større sjangser.

Hadde du fortalt meg for 2-3 år siden at du kunne ligge sidelengs i 110-120 på snødekte skogsveier omkranset av feite grantrær og noen usle brøytekanter som eneste avkjøringssone ville jeg sagt at du var gal. Men nå gjør jeg det samme selv...

Ikke bry deg sånn om hva teknikkene heter, hovedpoenget er å holde bilen i sladd uten at bakhjula tar igjen forhjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider