Yelsent Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 (endret) Altså, for de som ennå ikke har skjønt det: Flyet. Vil. Lette. - Et fly sitt fremdrift er ikke avhengig av å skyve bakken under i fra seg, i motsetning til det som er tilfelle med en bil. - Flyets fremdrift er takket være LUFTA rundt, altså dytter jetkraften i motorene luftmolekylene. Flyet vil rulle, få oppdrift, og ta av som normalt. Enkel teoretisk fysikk. :) :D Edit: Originalutspillet mitt om at friksjon ikke spiller noen rolle, gjaldt kun dekkslitasje. Er en kverulant så kan man jo si at oppdrift og hele pakka er avhengig av kolliderende molekyler (friksjon), men det gjaldt altså kun dekkslitasjen. Jeg så i ettertid at jeg kanskje ikke burde nevnt det. Uansett, hadde man tatt for seg dette teoretiske forsøket i virkeligheten på stor skala hadde muligens dekkene eksplodert. Endret Mars 31, 2009 av Yelsent Siter '92 Mitsubishi Eclipse GS Historie, prosjekt -og bildetråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Jeg synes det er SKREMMENDE at folk ikke ser hvor enkelt dette er. Til og med piloten i mythbusters var dum nok til å tro at det ikke ville fungere. :) Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 dvs jeg er faen meg blandt de klokere her.. nok en gang bevist! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Altså, for de som ennå ikke har skjønt det: Flyet. Vil. Lette. - Et fly sitt fremdrift er ikke avhengig av å skyve bakken under i fra seg, i motsetning til det som er tilfelle med en bil. - Flyets fremdrift er takket være LUFTA rundt, altså dytter jetkraften i motorene luftmolekylene. Flyet vil rulle, få oppdrift, og ta av som normalt. Enkel teoretisk fysikk. :) :D Edit: Originalutspillet mitt om at friksjon ikke spiller noen rolle, gjaldt kun dekkslitasje. Er en kverulant så kan man jo si at oppdrift og hele pakka er avhengig av kolliderende molekyler (friksjon), men det gjaldt altså kun dekkslitasjen. Jeg så i ettertid at jeg kanskje ikke burde nevnt det. Uansett, hadde man tatt for seg dette teoretiske forsøket i virkeligheten på stor skala hadde muligens dekkene eksplodert. hvis du hadde inlegga mine litt nøyere så står det at det er motoren som skyver flyet. Friksjon og det er brukt som EKSEMPLER!!!! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 OT Ville flyet lettet fortere dersom det ble skyvd motsatt vei? Altså fått medfart? Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 OT Ville flyet lettet fortere dersom det ble skyvd motsatt vei? Altså fått medfart? det tror jeg nok ikke. dem vill helst ha motvind! mer løft. Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 det tror jeg nok ikke. dem vill helst ha motvind! mer løft. Men farten øker da så blir jo fortere opp i fart eller vil hjula bare snurre og fly stå stille.. Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Men farten øker da så blir jo fortere opp i fart eller vil hjula bare snurre og fly stå stille.. Her kommer vi inn på fysikk og friksjon igjen da.. Om tredemølla gikk andre veien og hadde til hensikt å skyve flyet opp i fart? Hjulene vil rulle, men flyet vil også etterhvert bli med tredemølla pga en viss friksjon i hjullager blant annet, men den oppnåelige farten er svært begrenset da luftmotstanden vil hindre flyet fra å oppnå særlig fart kun drevet framover av tredemølla, med mindre bremsene er på. Men da er ikke tredemølla til noe hjelp for å få flyet fortere opp i fart, med mindre det er ei lynkjapp tredemølle som overgår flyets jetmotorer i ytelse.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 det tror jeg nok ikke. dem vill helst ha motvind! mer løft. Hvis du kaster et papirfly, da skyver du det på en måte når du kaster det ikke sant? Får det da medvind?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 hahah fy faen her er det mye innavla tullinger! GEEEEZES FUCKING CHRIST!!!!!!! HVordan faen tror du JETfly tar av fra hangar skip?!.. DE DRAS I GANG MED KROK!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva tror du tredemølla gjør om den spinner fremover?!... Motvind eller EI! vinden vil uansett stå stille i forhold til farta på flyet, enten den dyttes i gang, dras i gang eller kjører på for egen maskin!! BF er desidert norgest mest retarderte forum! Hold dere til NFS på playstation dere. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 hahah fy faen her er det mye innavla tullinger! GEEEEZES FUCKING CHRIST!!!!!!! HVordan faen tror du JETfly tar av fra hangar skip?!.. DE DRAS I GANG MED KROK!!!!!!!!!!!!!!!!! Hva tror du tredemølla gjør om den spinner fremover?!... Motvind eller EI! vinden vil uansett stå stille i forhold til farta på flyet, enten den dyttes i gang, dras i gang eller kjører på for egen maskin!! BF er desidert norgest mest retarderte forum! Hold dere til NFS på playstation dere. Noen som har kjørt i dike til morran? Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Noen som har kjørt i dike til morran? kanskje.. kanskje ikke.. men jeg bare forundrer meg over ikke bare hvor DUMME mennesker kan være. men i det heletatt fullstendig sperra for fornuft! Altså bruke huet er lissom ikke et OPTION, det er et MUST! Se bare litt på forumet.. hjelp hjelp.. hvordan tar jeg ut cden fra spiller, ?! bilen fusker.. jeg tanka bensin på diesel motoren... kan DET være problemet!?. bremsene mine piper.. buhu... jorda går under! helt utrolig hvor lite folk klarer å tenke selv.. Faen om det ikke fantes internett.. WTF skulle dere ha gjort da?! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobinDrift Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 kanskje.. kanskje ikke.. men jeg bare forundrer meg over ikke bare hvor DUMME mennesker kan være. men i det heletatt fullstendig sperra for fornuft! Altså bruke huet er lissom ikke et OPTION, det er et MUST! Se bare litt på forumet.. hjelp hjelp.. hvordan tar jeg ut cden fra spiller, ?! bilen fusker.. jeg tanka bensin på diesel motoren... kan DET være problemet!?. bremsene mine piper.. buhu... jorda går under! helt utrolig hvor lite folk klarer å tenke selv.. Faen om det ikke fantes internett.. WTF skulle dere ha gjort da?! Du hadde vært en flott politiker =D Siter - 1987 Toyota Corolla GTi 16 - 1982 Toyota Carina TA60 - 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga x 1990 Nissan 200sx S13 x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enmas Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 .... Edit: Originalutspillet mitt om at friksjon ikke spiller noen rolle, gjaldt kun dekkslitasje. Er en kverulant så kan man jo si at oppdrift og hele pakka er avhengig av kolliderende molekyler (friksjon), men det gjaldt altså kun dekkslitasjen. Jeg så i ettertid at jeg kanskje ikke burde nevnt det. Uansett, hadde man tatt for seg dette teoretiske forsøket i virkeligheten på stor skala hadde muligens dekkene eksplodert. I så tilfelle (les. uthevingen), hvis friksjonen kun ikke gjelder for dekkslitasje, vil flyet trenge lengre rullebane enn normalt (avhenger selfølgelig av hjullager, hastighet på tredemøllen osv.) La oss si friksjonen i hjullagerene opptrer slik at all kraft fra underlaget blir overført til flyskroget. (i virkeligheten fungerer det ikke helt til den grad) Skroget vil dermed ha en kraft og hastighet langs negativ x-akse, for at flyet skal være statisk (stå i ro på et punkt i x-aksen) må motorene på flyet generere en lik stor kraft langs positiv x-akse. Da vil de to kreftene utjevnes av hverandre (motsatt rettet) og flyet vil være statisk relativt til definert x-akse.(som er lufta eller et punkt utenfor tredemøllen) For at flyet så skal fortsette fremover og nå "take off speed", må motorene generere en større kraft enn tredemøllen i motsatt rettning. Dette vil si at de enten må genererer en større kraft enn vanlig, eller bruke lengre rullebane på å lette. I virkeligheten er ikke friksjonen i hjullagerene slik, og med massen til et fly vil det kreves en del kraft og tid for at flyet skal bevege seg merkbart i negativ x-akse (bakover), men det avhenger igjen av hastighet på tredemøllen osv. Så uten noen klare definerte verdier blir det vanskelig å si i hvor stor grade slyet blir påvirket. Men friksjonen i hjullagerene er til stedet og vil ha innvirkning på forsøket. mao. flyet blir påført en kraft fra tredemøllen som motvirker kraften fra motorene. Tror du meg ikke enda så gjør et forsøk, legg en lekebil på en tredemølle. Vil bilen være statisk eller beveger den seg bakover? Hvis du kommer nå og sier at denne friksjonen ikke gjelder for eksempelet ditt kan du drite og dra. Man kan ikke begynne å korrigere oppgaven og eliminere faktorer slik at det teller i ditt favør! Så for alle som var så påståelig med sine meninger bør puste ut og jekke seg ned et par hakk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 kødder volvo 740 racing eller er østlendinger så dumme som det virker som..? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.