Stig73CamaroZ28 Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 veldig mye diskusjon her, men tilbake til utgangspunket: motorene på et fly får flyet opp i så stor hastighet at luftkraften på vingene er stor nok til å dytte flyet opp. viss flyet står i ro (tredemølla har like stor motvirkende fart som flyet har kraft fremover) så er det jo vindstille rundt vingene på flyet, ergo ingen kraft til å dytte flyet oppover. Dette er hva man kaller et LURESPØRSMÅL, tredemølla har 0 (null), altså INGEN innvirkning på flyets hastighet! Kun hjulene på flyet som kommer til å gå med dobbel hastighet like før flyet tar av, som det kommer til å gjøre uten problem helt som vanlig uten at tredemølla kan hindre flyet i å ta av. Og om man hadde vært piloten i dette flyet så ville man kunne lese av instrumentene i flyet at AIRSPEED og GROUNDSPEED ikke harmonerer, da bakken forflytter seg for fort i forhold til flyets egentlige hastighet. Men flyet vil altså ta av uten problem uansett når det kommer opp i en airspeed på ca 200km/t. Da vil hjulene rulle i 400km/t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.