Gå til innhold

Mercedes 190D 2.0 senkesett / coilovers

Bambozle

Anbefalte innlegg

har en mercedes 190D 2.0 har satt på 40/40 senkefjærer og har gule koni dempere

bytta ut alle 3r putne med 1r puter.

problemet mitt er at bilen er MYE høyere foran enn bak.. jeg vil at bilen skal være minst like lav foran som bak... ikke motsatt... hehe ..

noen som vet hvor di selger TUV godkjente fjærer som senker mer enn 40 foran ... ELLER justerbart senkesett som er enda bedre, da jeg kan få det godkjent hos Biltilsynet også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en mercedes 190D 2.0 har satt på 40/40 senkefjærer og har gule koni dempere

bytta ut alle 3r putne med 1r puter.

problemet mitt er at bilen er MYE høyere foran enn bak.. jeg vil at bilen skal være minst like lav foran som bak... ikke motsatt... hehe ..

noen som vet hvor di selger TUV godkjente fjærer som senker mer enn 40 foran ... ELLER justerbart senkesett som er enda bedre, da jeg kan få det godkjent hos Biltilsynet også... :)

Har samme problemet som deg! Ser utrolig teit ut:P

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...

helvette å vanskelig det skulle være da!

jeg finner ingenting, ingen som har justerbart senkesett..

noen her som har erfaring med godkjenning på biltilsynet da?

hvis jeg senker bilen 70/40 foreksempel ?

jeg vil egentli bare ha det godkjent .. men pga 0 camberjustering på mercedes så blir det vanskelig?

det skal jo også være minimum 11 cm klaring fra fastedeler på motorvogn til bakke.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

nå har jeg helt annen bil enn deg (passat 3b), men liten camber justering på denne også. jeg senket bilen ca75mm fremme og ca55mm bak. leverte bilen inn for 4-hjulskontroll men fikk beskjed om at dem ikke kunne justere camberen skikkelig pga bilen var altfor lav. snakket så med biltilsynet og kranglet med dem, der dem påstod at camberen kunne bare vere ett visst antall prosent % feil hver vei. snakket så med møller bil og forklarte situasjonen og dem kikket på pairene fra 4 hjulskontrollen og sa at dette var null problem selv om biltilsynet mente det var altfor masse utforbi godkjente verdier. så møller lagde papirer på at dette ikke var trafikkfarlig og ingen problemer med camber utforbi da det er lite camber justeringsmuligheter på denne bilen. tok da kontakt med biltilsynet og trykte papirene fra møller opp i trynet på dem, og da var det greit :) bil godkjent.

en liten ting til, selv om det står i tuv pairene til coiloversene at dem er tuv godkjent fra f.eks 20-60mm, men kan justeres mere så har det liten betydning i dette latterlige landet. tuv reglene betyr lite for biltilsynet samme hvor mye du krangler med dem pga dem har sine camber verdier å forholde seg til uansett høyde på bilen. har hørt at dem enkelte plasser har begynt med en 11 cm høy klosse som man skal kunne ha under bilen. dette er bare noe forbanna tull. begynner dem med det så gå en annen plass. snakket med biltilsynet på to forkjellige plasser, den ene plassen praktiserer di denne 11cm regelen noen ganger (!?!) og den andre plassen hadde dem ikke en gang hørt om den.

men uansett, snakk med mercedes norge selv og hør først ang dette med camber på din bil.

Endret av kimmen
Lenke til kommentar
Del på andre sider