Gå til innhold

klima trøbbel

Ranger emnet

Satanoperca

Anbefalte innlegg

Heisan

har problemer med klima anlegget i min passat 2000 mod.

får det ikke til å blåse kaldt og det hadde vært greit og finne ut av det..

det ser ut som forrige eier har værtnedi med bilen og trykket rørene som går fra klima kompressoren noe flate de er også litt løse om jeg tar tak i de..

får også feil code 466 på klimatronikk panelet ...

slik det er nå starter ikke kompressoren selv om anlegget står på lo (kaldest) det er jo en magnet clutsh på denne og etter jeg har lett i noe utenlandske fora fant jeg ut at den ikke vil starte om det er tomt for gass så kanskje derfor ..noe som vet noe .

har blide av rørene men det ser ikke ut som en kan poste bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vet ikke hva den koden betyr, men har du lite gass på systemet vil ikke kompressoren starte. Mulig denne koden forteller deg at trykket i systemet er for lavt( for lite gass)? Jeg ville fått sjekket fyllingsgraden først og fremst før du går videre.

P.S.

Føler med deg. Sleit med min passat i fjor uten å finne feilen. Jeg tar opp jakten på feilen til våren med friskt mot. Byttet kompressor/tørkefilter + x antall gassfyllinger uten resultat. Neste steg blir å bytte strupeventilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var trykk i systemet hvor mye vet jeg ikke men fikk et tips om og sjekke i påfyllings "niplene" ved torpedo veggen ...trykket nedi som om det var en dekk ventil og det var veldig trykk der .

lurer vel på om det kan være enten styringa til kompressoren eller den elktroclutsen som sitter foran på den.

Hørte hos Møller og de skulle ha 6ooo for clutshen men hos ebay finner jeg den for ca 1000 .

Skal sjekke om det er spenning frem til den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et tips om at en kunne sjekke om det var trykk i anlegget ved og ta en liten skrutrekker og slippe ut et lite "puff" oppe ved de tilkoblingene ved siden av batteriet , her var det masse trykk .

det er ikke elektrisk gjennomgang i magnet spolen , tenkte jeg skulle prøve å få hele clutsen av jobber som vikler og skulle være en smal sak og vikle den om forusatt at det lar seg gjøre og ta den ifrahverandre.

compressoren starter ikke så den har ikke hatt sjanse til å slå ut på for lite trykk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bildelsentret fra 4000-6000 ...tror jeg skal prøve og få den av ...det er bare så helvetes trangt oppi der og vanskelig og se hva en trenger for og trekke drittten av ... sitter med et fult mekansik verksted av utstyr så skal ikke stå på det lurte mest på om noe viste hvordan den satt ...regner med at den sitter på en rett aksel og må trekkes av ?

Håper jo og løse problemet først med clutshen for så evt om nødvendig begynne med refylling osv....vi får se ..ser ihvertfall ut som feil kode 466 har med dette og gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider