Gå til innhold

FK kutter når den får ladetrykk

Ranger emnet


emilhetty

Anbefalte innlegg

Monterte stor 3" intercooler og åpen filter i går, etter at jeg fikk montert det så kutter bilen når jeg begynner å få ladetrykk.

Den kutter en gang ved ca 4000rpm også drarn igjen opp til 4500rpm og kutter der, så fortsetter det med ca 500rpm mellom hver gang den kutter.

Det er bare et skikkelig kutt, også drar den som den skal igjen.

Det skjer ikke i 2. gir, men i 3. og 4. gir at den kutter. 5. har jeg ikke prøvd enda.

 

Det skal være en orginal fk motor, men tviler egentlig.

Da den ikke begynner å lade før nærmere 3000rpm, og drar godt helt fram til 5000rpm.

Trykket er ikke justert opp, men er mulig at det er bytta aktuator på wastegaten på den. Har ikke fått målt hvor mye den lader enda.

 

 

Er det noen som har vært borti at den kutter på den måten før?

Er mulig den får for lite bensin siden den ikke er chippa, men andre biler jeg har vært borti har ikke kutta på den måten når dem har fått for lite bensin, dem har bare begynt å riste på en måte.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka etter vacuumlekkasje, og det har jeg ikke :)

 

Men satt akkurat inn en chip som er beregnet for større dyser og lmm, og da kutta den ikke.

Så er nok helt klart at den får for lite bensin.

 

Men den dro dårligere med den chippen, da den sikkert fikk for mye bensin igjen når jeg har orginal lmm. Men dysene fikk jo lenger åpningstid som gjorde at den fikk noe mer bensin og ikke kutta.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har den klart å forvirre seg bort i 200-forumet?

 

Er såvidt jeg vet også 940-er med to pumper, men skal ikke si noe for sikkert.

Grunnen til det er at det er mye mer aktivitet i 200 forumet, og siden det ikke er noe generelt retta mot 900 så posta jeg den her :)

 

Det var kun filter under bilen, så da regner jeg med at det er kun ei pumpe som sitter i tanken.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål turbotrykket, mål bensintrykket og les ut feilkoder. En org. FK-motor har jo 0,3bar fra og med 1500rpm...

Men skal ikke være så mye forskjell om det er en ft motor!? Mange mener at den FT motor også har 13c turbo, og at wastegaten er kun forskjellen. Noen som kan bekrefte/avbekrefte det?

 

Om det er sånn så er det annen aktuator på wastegaten på en turbo som sitter på ft motorn, og da vil turboen lade like tidlig men du må ha et høyere trykk før den aktuatorn beveger seg.

 

Har turboer en tendels til å lade seint når dem begynner å bli slitt?

Kjente på turboen når jeg satt på intercoolern og det begynte å bli bra med slakk.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår