Gå til innhold

trimming av Vectra A c20ne 2,0 8v

Ranger emnet

galeper

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ein 1995 mod. Vectra A som jeg ønsker mer kraft ut av. foreløpig har jeg kun montert pipercross åpent filter. Kommer til å montere effektanlegg ca mai/juni. lurer også på grenrør og racekat. men for at det skal hjelpe burde jeg vel montere kvasskam for ikke å miste effekt eller hva? noen som vet om noen gode sider for deler til denne bilen samt også erfaringer med grenrør/racekat og kvasskam.

Takker for alle svar

Opel Vectra A 2,0i Gl -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

snakk med protrim eller tigerspeedparts f.eks..

kan plane dei toppane en god del og for å få meir komp

dei er temmelig turbovennlige og pga den lave kompen, huska ikkje maks ladetrykk eller effekt før du går på en smell, ca 180hk muligens, merkbart ;)

over 140hk med kunn en kam, meeh :P

vær obs på at du kan få tak i en grei c20xe til 5-6000..

eg bytte ut min 8v til xe, angra ikkje sjøl om toppen er av, igjen, atm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C20XE med kvassere kammer og planing/porting er i mine tanker om dagen,

dog i en Kadett E sedan :)

Lufter mine tanker om du kunne vært innteresert i noe lignende ;)

planing som i høvling av toppen er ikkje en ting enn bruka å gjere på dei motorane, å porting ha ikkje nåke for seg før du nærma deg 200sugehest, veldig bra utforming orginalt..

porting må gjerast av folk som kan det, viss ikkje blir det fort tull, blir dyrt og ikkje so veldig stor forskjell..

byt heller innsug, eg har lexmaulinnsug og forskjellen er stor, både på lyd of effekt :D

passform kan kanskje fort bli ett problem i kadett..

deretter byte grenrør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider