Gå til innhold

2.0i doch <-- trimming?

Bjorn_h

Anbefalte innlegg

Jeg skal sansynlighvis kjøpe med en ford sierra sedan når jeg blir 18 (sikkert litt før det).

Derfor så lurer jeg på hvordan man kan få noen ekstra hester ut av denne?

Hvor mye vil kn filter og effektanlegg hjelpe?

Hvor får man kjøpt trimdeler til denne bilen?

En takk på forhånd for eventuelle svar :)

92`Sierra sedan Sapphire 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Originally posted by Red_hot

Kjøper du en litt nyere model så ta bort katalysatoren.. da får du ca 8 hk. så med effekt anlegg og power filter er du oppe i 10 hk til en billig penge.

Aldri i verden om du får 8 HK på en Sierra DOHC ved å fjerne katalysatoren! Bilen går dårligere uten kat, det har jeg prøvd!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Aldri i verden om du får 8 HK på en Sierra DOHC ved å fjerne katalysatoren! Bilen går dårligere uten kat, det har jeg prøvd!

sikkert mottrykket som blir borte.. og da hjelper det lite..

folk fantaserer altfor mye om katalysator trimming. Akkurat som luftfilter , effektanlegg , split fire plugger så har folk plutselig 40-50hk mer.. huff..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

sikkert mottrykket som blir borte.. og da hjelper det lite..

folk fantaserer altfor mye om katalysator trimming. Akkurat som luftfilter , effektanlegg , split fire plugger så har folk plutselig 40-50hk mer.. huff..

Du glemte det sykeste da.. dekaler! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Red_hot

jo... men det er mye motstand i en kat... bedre uten! Uttrykte meg litt feil i sta...

hvis sierra kat`n er i orden og ikke gått for lenge så skal det ikke være noe problem. har den derimot gått langt og har tettet seg litt så tror jeg på at den kan gi effekt tap..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider