Bjorn_h Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Jeg skal sansynlighvis kjøpe med en ford sierra sedan når jeg blir 18 (sikkert litt før det). Derfor så lurer jeg på hvordan man kan få noen ekstra hester ut av denne? Hvor mye vil kn filter og effektanlegg hjelpe? Hvor får man kjøpt trimdeler til denne bilen? En takk på forhånd for eventuelle svar :) Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Filter og effektanlegg gir vel kanskje 2 HK, muligens 3! Trimmingsdeler til DOHC er dyrt og utvalget er lite! Skal du trimme så kjøper du en 87/88 Sierra med OHC forgasser motor, der har "alle" rimelige deler! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Kjøper du en litt nyere model så ta bort katalysatoren.. da får du ca 8 hk. så med effekt anlegg og power filter er du oppe i 10 hk til en billig penge. Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn_h Skrevet Januar 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 Takk for svarene, Hvor mye hjelper det hvis jeg bare fjerner katalysatoren på orginal eksosen, Effejtanlegg blir litt dyrt å koste op med en gang, men jeg har lyst å få litt grom ld ut av orginalanlegget Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2004 katalysatoren skal frigjøre mellom 5-10hk, for grom lyd så fjærner du en lyd-demper. men du kan jo kjøpe simons d er ikke dyrt. Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn_h Skrevet Januar 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Hvor får man kjøpt simons? Pappa driver med fresing og dreing på jobb så han kan mekke en nice endestuss, men kan ikke ha bare en fin endestuss. Må ha grom lyd også Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Red_hot Kjøper du en litt nyere model så ta bort katalysatoren.. da får du ca 8 hk. så med effekt anlegg og power filter er du oppe i 10 hk til en billig penge. Aldri i verden om du får 8 HK på en Sierra DOHC ved å fjerne katalysatoren! Bilen går dårligere uten kat, det har jeg prøvd! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2004 Originally posted by Mondeo Aldri i verden om du får 8 HK på en Sierra DOHC ved å fjerne katalysatoren! Bilen går dårligere uten kat, det har jeg prøvd! sikkert mottrykket som blir borte.. og da hjelper det lite.. folk fantaserer altfor mye om katalysator trimming. Akkurat som luftfilter , effektanlegg , split fire plugger så har folk plutselig 40-50hk mer.. huff.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 Originally posted by Kjetilr sikkert mottrykket som blir borte.. og da hjelper det lite.. folk fantaserer altfor mye om katalysator trimming. Akkurat som luftfilter , effektanlegg , split fire plugger så har folk plutselig 40-50hk mer.. huff.. Du glemte det sykeste da.. dekaler! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2004 litt flammer så blir det helt værst.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 uten kat, mer effekt, går ikke dårligere... har du prøvd å blåse gjennom en kat.? motstand? 4-taktere.. hahaha Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Red_hot uten kat, mer effekt, går ikke dårligere... har du prøvd å blåse gjennom en kat.? motstand? 4-taktere.. hahaha mener du at det ikke skal være mottrykk i et bil eksosanlegg? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 jo... men det er mye motstand i en kat... bedre uten! Uttrykte meg litt feil i sta... Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Red_hot jo... men det er mye motstand i en kat... bedre uten! Uttrykte meg litt feil i sta... hvis sierra kat`n er i orden og ikke gått for lenge så skal det ikke være noe problem. har den derimot gått langt og har tettet seg litt så tror jeg på at den kan gi effekt tap.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 maby maby.... men eldre kat. er dårlige... min har godt 233000km, best uten da ;) Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg