Mondeo Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Originally posted by Red_hot uten kat, mer effekt, går ikke dårligere... har du prøvd å blåse gjennom en kat.? motstand? 4-taktere.. hahaha På motorer som ikke var konstruert for kat fra børjan, f.eks Golf 16 V, Sierra OHC, o.s.v, kan det være effekt å hente! Men på nyere biler er det lite eller ingenting å hente! Og det er ikke noe problem å blåse gjennom en katalysator! Hadde ikke det vært mulig ville ikke bilen gått på tomgang! Har renset en del katalysatorer for innmat for å få bilene til å gå igjen hvis kat ikke har vært på lager, og jeg har ikke kjørt en bil som har gått bedre etterpå! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2004 Sier bare ting jeg har hørt... min er en sierra 2l dock fra 92, den går ujevnt på tomgang.. er det derfor tror du? Sierra har jo mye tomgangstull da, den går bra på 98 blyfri men hopper noen ganger på 95.. Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2004 Originally posted by Red_hot Sier bare ting jeg har hørt... min er en sierra 2l dock fra 92, den går ujevnt på tomgang.. er det derfor tror du? Sierra har jo mye tomgangstull da, den går bra på 98 blyfri men hopper noen ganger på 95.. Er ikke noe mer tomgangstull på Sierra enn på andre biler, det er bare det at Sierra var norges mest solgte bil i en del år, slik at det går mange på veien enda! Rengjør tomgangsventilen din, (sitter på røret mellom filterboksen og plenum/innsuget) med forgasserrens så går den nok! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 Jeg har i-motor jeg, ikkenoe forgasser... Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red_hot Skrevet Januar 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2004 å ja, leste feil jeg.. hehe sorry, jepp skal prøve d.. Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg