mfafa Skrevet Desember 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2003 Hei! Hulltegning fulgte ikke med mine 6x9". Men står at det er universal 6x9". Har prøvd å finne et eller annet datablad med standard hulltegning på nettet, slik at jeg kan printe ut og streke over på plata. Kan noen hjelpe meg å finne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Hva med å måle opp 6 tommer ganger 9 tommer? Eller tegne rundt høyttaleren før du sager? :rolleyes: Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Originally posted by LupoB0Y Hva med å måle opp 6 tommer ganger 9 tommer? Eller tegne rundt høyttaleren før du sager? :rolleyes: Er vel ikke så lett å tegne en 6x9" stor elipse kanskje? Mitt råd er å se på høyttaleren under og måle hvor langt og bredt godset som skal ned i platen er. Litt viktig å ikke lage et hull som sluker hele høyttaleren. Så sager du et ovalt hull og prøver høyttaleren innimellom slik at det blir akkurat stort nok. Hvis du er mer ivrig kan du ta et papirark og prøveklippe et hull i dette og når du trer arket på høyttaleren fra baksiden, så ser du om det er riktig eller ei :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Et tips isteden for å bruke papir til å lage en mal med så bruk papp.. tjener mer på det i lengden ;) Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 viss du har tid til å vente et par dager, så kan jeg scanne inn en tegning på jobben å sende deg på mail. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Desember 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Originally posted by LupoB0Y Hva med å måle opp 6 tommer ganger 9 tommer? Eller tegne rundt høyttaleren før du sager? :rolleyes: Hva hvis det viste seg å være j***** vanskelig? Har holdt på en _del_ med det, skjært flere maler i både MDF...alle blei dårlige gitt.. gikk over til papp.. trodde det blei bra og skjærte etter malen på selve plata. Det gikk åt skogen. Det er ikke SÅ lett når det skal stå i en sierra sedan, hvor det blir noen få millimeters klaring fra hullet og kanten på mdf-platen! (kanten brakk forrige gang, og elementet passet heller ikke) Virket som at chassis til elementet er dumt laget, slik at man må hule ut mer der hvor ramma går :( Originally posted by Terminator Er vel ikke så lett å tegne en 6x9" stor elipse kanskje? Mitt råd er å se på høyttaleren under og måle hvor langt og bredt godset som skal ned i platen er. Litt viktig å ikke lage et hull som sluker hele høyttaleren. Så sager du et ovalt hull og prøver høyttaleren innimellom slik at det blir akkurat stort nok. Hvis du er mer ivrig kan du ta et papirark og prøveklippe et hull i dette og når du trer arket på høyttaleren fra baksiden, så ser du om det er riktig eller ei :) Har prøvd å måle opp, tegne langs elementet ol. Får nok bare fortsette å prøve i dag! Originally posted by MaDDoG Et tips isteden for å bruke papir til å lage en mal med så bruk papp.. tjener mer på det i lengden ;) Det er særlig lurt siden papir flekser så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Først snur du høytaleren på hode, og tegner rundt, så tar du ca 1cm inn rundt hele, og lager en ny eclipse.. MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Jepp. Akkuratt det jeg gjorde når jeg skulle ha 6x9 i hattehylla på pugen. Tegna opp og gikk løs med vinkelslipern... :D Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi4ever Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Herre gud så vanskelig det skulle være, tegne av på papp tegne av papp på plate. Trenger vell ikke å være ingeniør for å klare dette :) Siter BB-Racing AS Provides power with technology by TS-Racing 96 23 10 10 http://WWW.BB-RACING.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Jeg vet det høres dumt ut. Jeg fikk det til i dag. Mine elementer har et mildt sagt tåpelig designet chassis.. Passer definitivt ikke med vanlig ovalt hull!!!! Må hule ut plass til chassisben! (element: Infra "Decade" 595) Ps! Når man skal lage en mal i f.eks. papp er det viktig å gjøre rette kutt ved å holde tapetkniven loddrett på underlaget. Samme når man tegner av. Vær obs på å holde samme vinkel hele tiden. Ellers blir det fort rom for feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Lag ett rundt 8-9 " høl i metallplata, lag til hulle i "stoffet" etterhvert, funker ihvertfall å er ikke så forbanna vanskelig.:D Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Ooops, plutselig var hullet litt for stort... lage ny plate :rolleyes: Jeg har FÅTT DET TIL nå... drittelementer gjorde det vanskelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2004 Etter jeg brukte litt tid på å lage en nøyaktig mal i papp, passa elementene ca. rett oppi selve plata :o Sluttresultatet blei bra ;) Skal poste bilde av installasjonen senere.. IN YO FACE... :cool: :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg