Gå til innhold

Ford Sierra, Løs trommel?

Ranger emnet

Kimbrev

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Ford Sierra 86 modell.

Forrige uke skiftet jeg dekk bak på bilen min.

Etter jeg hadde kjørt en stund begynte det å skrape i hjulet bak venstre.

Jeg tenkte med det første at bremsene var nede på metallet, men det var de ikke. Etter en stund til var hjulet skeivt når jeg gikk ut for å se.

Jeg gjorde følgende:

Jeg satt bilen på bukker, tok av dekket og trommelen og merket at den sat skeivt på (altsa det ytterste laget). Jeg tok den av for å se på skivene osv, Banket den rett på igjen og kontrolerte at den sto 100 % rett.

Når jeg igjen rygget ut av garasjen ble hjulet og trommelen helt skeivt igjen!

Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre? Er det kanskje noe galt med akslingen?

- Ford Sierra 2,0L 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstre bakhjul står helt skeivt ja. Trommelen følger naturligvis felgen:)

jeg har ikke truffet noen ting som helst :/ Derfor det er så rart.

Jeg skiftet bakdekk for 2 uker siden og tror det skjedde etter det.

Kan ikke skjønne at jeg har klart å skade noe oppheng ved hjulbytte :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket noe dunking fra dette området når du gir på? Kan være knekte fester, bøyde stag, eller at bolter/skruer til opphenget/stagene har gitt etter, og vips så henger stag i lufta.

Det eneste du kan gjøre er å jekke opp bilen, og se etter problemet.

Hadde selv et lignende problem, og da var det et feste på bakakselen som holder bærebroa oppe som knakk rett av. Derretter gikk hjulopphenget i bakken.

Men dette har nok ingenting med hjulbytte å gjøre ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en hel masse lyder. Når jeg svinger både til høyre og venstre hører jeg skrapelyder fra hjulet bak.. Dette kommer naturligvis av at hjulet står skeivt og klossene skraper på trommmelen.

Det er en veldig stor glippe øverst på trommelen, mens nederst sitter den tett intil.

Jeg har ikke sjekket lageret eller rundt opphenget enda, jeg skal prøve å få gjort det i løpet av morgendagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider