Gå til innhold

Bmw 325i vs golf 1.8 Turbo?

Ranger emnet


hertz

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med golfen vil det bare bli et hyl, og masse turtall. Turbo egner seg bedre på større motorer, som allerede har litt drag på bunnen. Må huske på at bilen går daut fram til turboen slår inn.

 

Personlig valg måtte blitt 325. Du har nok en motor som er betydelig mer driftssikker, samt at du får et godt og gjevnt drag. Dessuten er også BMW motoren original, som er enda en forrutsetning for å vare lengre. En Golf vil sikkert gå litt bedre, men hva er gøy med å ha en sprek liten kone-racer? :)

 

Når det gjelder f.eks. Audi så kommer det litt ann på karroseriet du går for. A4 med 1.8 T tror jeg ikke går noe bedre enn en 325 24V. Passat er vel noenlunde det samme.

 

Igjen, gå for BMWen ;)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder 1,8 turbo motorene! De går faktisk ganske godt, og de drar jevnt fra bunnen. Husk at VAG har fått stor skryt på de motorene siden de først lanserte dem.

Hva slags motor sitter det i den BMW'en? M50 eller M52?

M50 motoren er faktisk ganske dau på bunn.

Samt at disse 2,5 literne veit å forsyne seg fra bensintanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uansett gått for BMW'n om det ikke var 1.8T med Quattro.

Har selv hatt en blodtrimma A3 med 1.8T og ved gasspådrag så begynte den bare å hoppe... BMW er også mer kjent for å være velbalanserteog mer behagelige å kjøre... Kan bli litt slitsomt på vinteren om du skal kjøre hardt da.

 

Da skal det sies at en kompis sin 325 brukte mye mindre en min 1.8T under hard kjøring.

BMW'n er litt dau på lavt turtall, men det tar den igjen med suverent feste. A3'n synes jeg det var vanskelig å utnytte alle kreftene da det gjaldt akselerasjon, men det kan jo hende at jeg kjørte den helt feil også.

Audien var det også konstant småfeil på i det elektriske. BMW'n var så og si feilfri.

 

Skal du absolutt ha Audi så ville jeg spyttet inn noen lapper for Quattro.

 

VW har jeg ikke så mye forutsetninger å uttale meg på bortsett fra at A3 og Golf er veldig likt på mange måter.

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eit vanskelig valg dette her:S

Men bmw-ene er så sinnsykt dyre og har gått langt. frykter det skal bli mye tull me de. Og er veldig usikker på hvordan 1.8 turbo motorene går.

tenkter kansje og skifte turbo og chipp so eg får i overkant av 200hk. det tenker eg skal sparke godt i ein Golf eller i en A3, eller?

Tenker på en litt nyere bil fra 1998 og oppover. Så dere mener at Turbo ikke er egnet på ein så liten motor? Har hørt mye bra om 1.8T motorene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten golf med 200hk sparker bedre fra seg enn 325 og 335 for den del. Vekt gutter, vekt! Om du vil ha en bil som ligger mer stabilt i høy fart, så velger du BMW'n.

1.8T 20V er en nydelig konstruksjon med mye potensiale pga god flow i toppen. En motor som absolutt ikke bør undervurderes.

 

Kermitt: Fortell meg hv.. nei, bare glem det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan 200 SX trekker da godt, lette å trimme er dem også.

Er japse skrot da, men veldig morsom bil!

 

Og som sagt over, 1.8T motorene drar veldig bra. Bare sørg for å ha Quattro så du får utnyttet alt!

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Audi A3 1.8t. Var stor fornøyd med den! Den går også helt OK selv om den bare har 150hk. Chipper du den så får man rundt 190-200hk sier dem. 1.8t motorne drar også bra fra toppen. Den begynner jo å lade ved 1500omdr, men detter i trykk ved 5500-6000omdr.. Noe som er litt kjipt. Er ikke så ille på bensinforbruket heller. Bruker 0.8-0.9 på blandetkjøring. Ved hardkjøring bruker den faktisk endel, men det gjør 325en også! Dette med at folk sier at VAG går bare i stykker osv. tror jeg ikke på. Min hadde gått 180 000km, og bar langt ifra ikke preg av det. Var tight å fin og kjøre. Synes den også var veldig stabil på veien. Tok en kompis med ut på kjøretur, la meg i 150km/t og spurte om hvor fort han trodde det gikk. Svarte 110-120km/t. Dette var på motorveien, men uansett.. Du må nesten prøvekjøre biler for å vite hvilken du vil ha. Jeg har kjørt e36 325 for jeg vurderte en slik før jeg kjøpte a3en. Ble ikke særlig begeistret.

 

Golfen er ikke noe dårliger enn a3en. Kompis har Golf 4 Gti.

Endret av alex_89_p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal love deg at en bmw som har gått 300 000 har mindre problemer enn en VAG som har gått halvparten. rett å slett for at det virker for meg som at bilene VAG lager bare er hivd sammen. du får rett å slett hva du betaler for om du velger bmw.

 

HahahahHAHA.

Dummeste jeg har hørt. Det er folk som dette du ikke må høre på, dette er jo bare helt utrolig dumt sagt, uansett åssen du vrir og vender på det.

Fordi det VIRKER for DEG at dem er hivd sammen, betyr ikke at dem er det. Ja du får hva du betaler for ja, det gjør du med alle biler. Er så forbanna dumt å si at alt som kommer fra tyskland som har noe med vag og gjøre er bare møkk, og deretter å si at allt annet er bra. Er vel bedre med begrunnelser for det man sier. Far min hadde en bmw e36 320iA og den var bare møkka, men det betyr ikke at alle andre 320 suger, gjør det vel?

 

Trådstarter: Velg vag eller bmw, uansett må du se til at dem er i bra stand, servicer fulgt osv osv. Begge typer er fin fine:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå sier jeg det bare ut i fra mine erfaringer med disse bilene ;) jeg har hatt flere golfer selv. flere kompiser av meg hatt golf, men de har nå gått over på nyere audi og det er fremdeles like forbanna dårlig! men de kompisene mine som har vært med å hærja me bmw har ikke hatt noen verdensting som har gått sundt! ingen girkasser som har fått svære høl, ingen drivaksliner som har knekt, ingen bærebruer som har blitt rivd av, ingen stag som knekker i hytt å pine, ingenting. jeg er ingen bmw mann. bare sier deg at VAG holder ikke om man skal kjøre aktivt uten å forsterke. men det er vel ikke det denne karn skal gjøre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kermitt: Om disse kompisene dine klarer å ødelegge så mye så får de kanskje ta det noe roligere eller hva? Kjøre på vei framfor åker osv? Hadde golf 2 en gang i tiden, ødela aldri noe, selv med mye grisekjøring.

 

Er ingen BMW eller VAG mann selv så det er sagt.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder 1,8 turbo motorene! De går faktisk ganske godt, og de drar jevnt fra bunnen. Husk at VAG har fått stor skryt på de motorene siden de først lanserte dem.

Hva slags motor sitter det i den BMW'en? M50 eller M52?

M50 motoren er faktisk ganske dau på bunn.

Samt at disse 2,5 literne veit å forsyne seg fra bensintanken!

 

Sitter en 2,5L M52 motor med no chip-greier i min BMW.

Syns den går for en slikk og ingen ting jeg.

Det er en bil på 1800kg(på vekte på biltilsynet, med full tank og 2 pers) med automat.

Går helt greit.

Går på 1,05 i følge kjørecomputeren.

 

BMW 5 serie da?

Gode å kjøre, ligger godt på veien, relativt stille.

Ikke alt for høye driftskostnader.

 

Kjøp med automat så slipper du dekkforbruk og havarerte bakaksler og girkasser.

Havarerte begge deler i en smell på en 325 jeg hadde før.

5`ern med automat greier ikke dra rundt hjula, så da slipper man det problemet.

 

Men uansett så er chevrolet suburban frem til 93 et mye bedre alternativ enn alle bila til sammen.

Med ekte amerikans kjøreglede.

En drivstoffgjerrig 6,2 liters diesel, eller en litt mer kultivert 5,7L bensin-motor.

Lette å lukeparkere mtp.store oversiktlige speil.

Og tenk deg all plassen til å stable drit og møkk på da.

Kan jo ta med deg nesten alt.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2119948;username=

Bedre enn dette blir det vel ikke?dukenukem

Endret av Skurk

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår