Gå til innhold

Bmw 325i vs golf 1.8 Turbo?

Ranger emnet

hertz

Anbefalte innlegg

... ingen girkasser som har fått svære høl, ingen drivaksliner som har knekt, ingen bærebruer som har blitt rivd av, ingen stag som knekker i hytt å pine, ingenting...

Du mener at VAG sliter med dette? Jeg er litt nysgjerrig på hvor du har det fra, for jeg må ærlig innrømme at dette er ukjent for meg..

For å si det enkelt: VAG har sine svakheter, men ikke det du nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører en s6 til daglig, men her om dagen prøvde jeg en 525ia, og det drar jo ikke snerken av en kald kakao engang.

Hmm..

Snodig.

Sist jeg handlet bil så sto valget mellom en 97 modell audi S6 2,2TQ(på grønne skilt), og en BMW 523ia.

Begge hadde gått omtrent like langt(100.000km) og var av samme årsmodell.

Audi`n hadde manuellt gir, BMW`n hadde automat.

Ble helfrelst etter å ha farta rundt i audi`n en stund.

Siden jeg har god erfaring med BMW fra før så "måtte" jeg bare se på den, enda jeg allerede hadde kjøpt audi`n.

Jeg må ærlig innrømme at BMW`n ikke gikk nevneverdig mye dårligere.

Målte begge to 0-150 og audin var ikke så mye raskere at det var verdt 5høvdinger mer i året i forsikring.

Men for all del.

Har angret på at jeg ikke handla audi`n hver jævla gang jeg har stått fast på vinteren.

Just my point of view.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1992 s4 blir STRAFFET daglig og den holder.

Har aldri røket eller knekt noe i understell, selv med piruetter på tørr asfalt. I løpet av 40000km med denne bilen har jeg kun byttet starter, turbo og clutch. Dette ser jeg på som helt normale slitedeler

Har liten erfaring med nyere audi, men gode gamle audier med femmere og manuelt gir holder fint.

Når det gjelder BMW har jeg erfaring med en e36 320 til en kamerat. Denne bilen fikk også kjørt seg og her gikk heller ingen deler i understell i stykker

Jeg er imponert over hvor mye girkasse, clutch, diff og drivaksler tåler på begge disse bilene i forhold til andre bilmerker. MIN erfaring er at både eldre Audi og BMW(mulig nyere også) tåler MYE juling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at VAG sliter med dette? Jeg er litt nysgjerrig på hvor du har det fra, for jeg må ærlig innrømme at dette er ukjent for meg..

For å si det enkelt: VAG har sine svakheter, men ikke det du nevnte.

Du må ikke høre på det som renner ut av munnen på han, dette er jo ikke normale skader i det heletatt. Kanskje det blir sånne skader om man skamkjører i et STEINBRUDD. Toskete å si noe sånt.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG har sine problemer, BMW har sine problemer, Nissan har sine problemer, Toyota har helt åpenbart sine problemer, Opel har sine, osv, osv, osv!!

Problemfritt bilhold finnes rett og slett ikke!

Stemmer stemmer! ALLE!! biler har sine problemer til og med Volvo!

98 Audi A3

94 VW Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal love deg at en bmw som har gått 300 000 har mindre problemer enn en VAG som har gått halvparten. rett å slett for at det virker for meg som at bilene VAG lager bare er hivd sammen. du får rett å slett hva du betaler for om du velger bmw.

Svada Vag er kjent for kvalitet.

Bmw, Dyre deler og sluker bensin men det stemmer at de kan ha gått endel km uten at det skall ha så veldig mye og si. på lik linje med volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyre deler? Bmw? Det har jeg enda ikke opplevd.. Toyota, Mercedes og Audi derimot! Der snakker vi dyre deler!

Jeg har eid stortsett alle bilmerker så jeg føler at jeg har litt rett til å uttale meg her.

Langkjøring med 523'en så bruker den rundt 0.7l på mila. Er det høyt forbruk når vi snakker 2.5l 6'er?

Har du ikke peil, ikke uttal deg.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyre deler? Bmw? Det har jeg enda ikke opplevd.. Toyota, Mercedes og Audi derimot! Der snakker vi dyre deler!

Jeg har eid stortsett alle bilmerker så jeg føler at jeg har litt rett til å uttale meg her.

Langkjøring med 523'en så bruker den rundt 0.7l på mila. Er det høyt forbruk når vi snakker 2.5l 6'er?

Har du ikke peil, ikke uttal deg.

Har du ikke peil så ikke uttal deg ? håhå sier du det.

Bmw har alltid hatt dyre deler, det er ikke noe nytt. Bmw har et høyt forbruk av bensin, kommer jo ann på hvor stor maskin du har, men det er heller ikke noe nytt.

Men her inne på bilforumet vet jo alle hva som er best så gidder ikke diskutere, men ta en prat med en godt voksen man i en eller annen bil foretning så finner du det fort ut.

Jeg ble iallefall ikke anbefalt og kjøpe meg Bmw nettop på grunn av dyre deler og høyt forbruk av bensin og det var ikke av en gjeng med jyplinger på et bilforum. Men godt voksene folk som faktisk vet hva de snakker om :)

Endret av _MDS_
Lenke til kommentar
Del på andre sider