Gå til innhold

Skifting av ratt? + Farging av interiør

Ranger emnet

ImatzI

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bare lurte på hvordan det er med bytte av ratt? Er det bare å kjøpe og skru fast eller er det noe mere?

Lurte også på hva jeg kan bruke for å farge interiøret inne i bilen? Det er farget tidligere, men har begynt å bli stygt, så vurderte å farge det selv, om det ikke er så veldig komplisert.

Også tenkte jeg på å kanskje fikse tåkelys på bilen, for tror det kan se bra ut. Noen som har noe å si på det? Er det dyrt å få slikt fikset, eller er det lett å gjøre selv osv.

Har en ford mondeo glx 1.8 om det har noe å si;)

Mvh Matz

Endret av ImatzI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha ratt og et nav for å feste det. Navet er ratt- og bilspesifikt.. Få av noe deksel på rattet, skru av en skrue, dra av originalrattet, sett nav med ratt på rattstammen, skru til og kos deg. Er det airbag på rattet er det lurt å løfte av minuspolen på batteriet og vente en liten stund før du skrur av noe ratt.. :)

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha ratt og et nav for å feste det. Navet er ratt- og bilspesifikt.. Få av noe deksel på rattet, skru av en skrue, dra av originalrattet, sett nav med ratt på rattstammen, skru til og kos deg. Er det airbag på rattet er det lurt å løfte av minuspolen på batteriet og vente en liten stund før du skrur av noe ratt.. :)

Eirik

Ja ok, tusen takk! ;)Da blir det nok nytt ratt om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lakket mitt intriør selv..tok det ut og vasket med silkon fjærner og lakket over med intriør lakk...ble fint synes jeg:D

kan jo oxo trekke om hvis du stoff i midten av dørene=)

Må man ta det ut av bilen? Er ikke det mye styr, og vanskelig å ikke skade noe? Interiør lakk hvor får man tak i slikt? Høres bra ut, tenker jeg prøver på den;)

Ja det med å trekke om dørene trur jeg at jeg vil gjøre, for er det gamle stoffet med forskjellige farger, så er ikke så fint, har mye setetrekk, så det passer ikke så bra med det gamle. Hvordan trekker man om? Vet du noe om det? ;D Og ca pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på min var det festet med stifter bak..lett sak og ornde..

http://www.installbay.no har vinyl..500kr ca...

behøver ikke ta av hele trekket bare så du kommer til stoffet..

intriør lakk har bsbildeler og div andre lakk forhandele thorshov,mekonomen,osv:D

Hmm, ja ok! Får se om jeg greier å ordne det;P

Ja lurte også på om det gjelder dashbordet og slikt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg ikke prøvd..lett og finne ut...ta en spray prøve bare først..og se om den setter seg...skal vel funke om du vakser godt først...=)=)

silikon fjærner er must:P

Hehe, den er grei, da får jeg gå til innkjøp av silikon fjærner og litt vinyl og lignende;P Takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider