Gå til innhold

Bilen i framtida

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Det lokkes jo med fritak for alle mulige slags avgifter, og lavere innkjøpspris for slike biler. Hadde det enda bare vært så vel at det var i Statens interesse at vi sammen skal redde miljøet.

Men som det også nevnes helt tilslutt i artikkelen, det blir ett av Statens dilemmaer å finne ut hvordan de skal kompensere for de tapte inntektene fra olje og bensinavgifter.

Her ser jeg for meg en glansperiode med masse fordeler for alle som kjøper elbil først, men etterhvert som markedet begynner å bli mettet kommer nok avgiftene etter.

Da ser jeg for meg alskens påfunn for å tjene enda mer enn før. Blir sikkert svindyrt å stå parkert på en offentlig parkering å samtidig ha bilen på lading.

Fri ferdsel i kollektivfeltene vil jo selvsagt falle bort etterhvert.

Og de stakkarene som tviholdt på bensinbilen sin får sikkert ikke brukt den i det hele tatt pga alle pumper sikkert vil ha en pris som ikke ligner grisen.

Ser for meg at man må tviholde på en gammel dieselbil isteden, og kjøre på brukt frityrolje fra det lokale gatekjøkkenet.. :op:

Det må iallefall byttes regjering før jeg ser med stor optimisme på det som skjer nå.

Men det hadde vært en drøm å kunne suse rundt nesten gratis uten å forpeste noe som helst da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok finne en måte å få de el bilene til å gå noe fælt også :)

Kondensatorer burde gi samme effekt som lystgass :D

Personlig har jeg tro på å få en kontrolert kjernefysisk "motor/enerig kilde" i fremtidens bilen.

Kansje dommedags maskinen de har bygget langt under bakken i Geneve finner løsningen. (google LHC)

Men tviler på at fremtidens løsninger kan konkurere med nytelsen av en go gammeldags v8`er lyd :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei endringer blir det nok og ganske omfattende også, men det er liksom to spørsmål jeg ikke klarer å finne et godt svar på.

Det ene er hvordan kan vi være en oljeproduserende nasjon og samtidig være et foregangsland på miljøvern fronten?

OG hvordan stimulere folk flest til å velge et miljøvennlig alternativ uten å redusere statens inntekter?

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider