Gå til innhold

Mister man lappen om man har over 0,2 promille?

Ranger emnet

stian_seim

Anbefalte innlegg

tror nok om du mister lappen kommer veldig ann på situasjonen... blir du tatt midt på natta nesten uten biler på veien er det nok ikke så farlig som om du blir testa etter å ha kjørt på noen og tester for 0.4 eller.no...

situasjonsavhengig er nok stikkordet ja

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

tåpligste jeg har hørt i 2003. politiet har et regelverk de må forholde seg til, enten om det er på en onsdag eller en søndag, enten om det er deg og meg eller kongen som blåser rødt.

situasjonsavhengig? - neppe

vil påstå dette alikevel...

blir du stoppa med 0.4 i promille uten å ha gjort noe annet gærent får det vel bot men mister ikke lappen. Hvis du derimot har mosa en gammal dame som trilla på et barn. Mister du nok lappen og får strengere straff enn om du hadde hatt 0 i promille.....

Internetporrmissbrukare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Integrale

tåpligste jeg har hørt i 2003. politiet har et regelverk de må forholde seg til, enten om det er på en onsdag eller en søndag, enten om det er deg og meg eller kongen som blåser rødt.

situasjonsavhengig? - neppe

Og dette må være det dummeste jeg har lest så langt i år.

Det må du ha klart for deg, det er ikke politiet som hverken avgjør bot eller straff. Det gjør domstolen for deg.

Og har du under 0.5 er det inntekten din som avgjør boten.

Kompisen min skulle de gi 60k i bot og 18 dager ubetinget, men etter klaging osv så ga de han 50k og 18 dager betinget.

MEN, hvis du følger med på Anne kat om dagen ser du at de påstår at med 1.26! i promille er det i grenseland for betinget/ubetinget?

Det går nok veldig mye på skjønn, og er veldig situasjonsavhengig

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

vil påstå dette alikevel...

blir du stoppa med 0.4 i promille uten å ha gjort noe annet gærent får det vel bot men mister ikke lappen. Hvis du derimot har mosa en gammal dame som trilla på et barn. Mister du nok lappen og får strengere straff enn om du hadde hatt 0 i promille.....

en kompis av meg ble anmeldt for fyllekjøring, på SKAUEN. politiet har aldri vist seg der før. men uansett, han mister antageligvis lappen i to år, og får en helvettes bot. han kjørte på en skogsvei, der det bare var han på veien. de eneste som bruker den veien er de tre familiene eller noe som bor der.

så jeg syns fremdeles ikke det er riktig at politiet skal bestemme bot osv etter situasjonen, da burde jo han bare fått en advarsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det bor jo bare tre familier der???

da er det jo i høyeste grad på sin plass både med bot og førerkortet blir tatt........

disse familiene har sikkert små barn og man kan aldri vite med dem, uansett når på dagen/natten han kjørte, hadde det vært på egen gårdsplass eller.no ville jeg vært enig i at bot ble litt feil, men hvordan kunne man vite at denne kameraten ikke hadde planer om eller hadde vært ute på de store veiene eller ville kjørt ut på dem hvis han ikke hadde blitt "tatt"....

Internetporrmissbrukare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

det bor jo bare tre familier der???

da er det jo i høyeste grad på sin plass både med bot og førerkortet blir tatt........

disse familiene har sikkert små barn og man kan aldri vite med dem, uansett når på dagen/natten han kjørte, hadde det vært på egen gårdsplass eller.no ville jeg vært enig i at bot ble litt feil, men hvordan kunne man vite at denne kameraten ikke hadde planer om eller hadde vært ute på de store veiene eller ville kjørt ut på dem hvis han ikke hadde blitt "tatt"....

akkurat det med tre familier var vel bare et tullete utsagn av meg.. tror faktisk ikke at det bor noen der i det hele tatt. mulig det bare er noen hytter der. vet ikke om det er det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider