Gå til innhold

Nissan Z 2.0 i en Cherry?

Laaars

Anbefalte innlegg

Originally posted by Schlasken

ingen av nissans Z modeller ble noengang levert med 2.0l utenfor japan. og alle har seks sylindre så det er nok ikke noe å sette i en cherry nei ;)

JO! KingKab d21 har z20s, sammen med king van og king vanette eller ka den no heite.. 90 hk sak. og 1-2-3....4Sylindra. :rolleyes:

Om han passa oppi veit eg ikkje, men han finnst iallefall.

(x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05

måtte de brenne

Opel Rekord 1900 77mod

(x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils!

(x)94 Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oddemann

JO! KingKab d21 har z20s, sammen med king van og king vanette eller ka den no heite.. 90 hk sak. og 1-2-3....4Sylindra. :rolleyes:

Om han passa oppi veit eg ikkje, men han finnst iallefall.

les det jeg skriver da! ingen av nissan/datsun`s Z modeller har hatt 2.0l eller 4sylindra motor utenfor japan. det var for å utelukke at motoren kom fra en Z. kingkab er vel ingen Z? :D

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Schlasken

les det jeg skriver da! ingen av nissan/datsun`s Z modeller har hatt 2.0l eller 4sylindra motor utenfor japan. det var for å utelukke at motoren kom fra en Z. kingkab er vel ingen Z? :D

Jejeje..

(x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05

måtte de brenne

Opel Rekord 1900 77mod

(x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils!

(x)94 Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z20, Z22 og Z24. KingCab, Kingvan osv.

Må bli mye jobb å få den motoren til å passe med girkasse, svinghjul, clutch etc... høres litt håpløst ut...

Tror Z-motorene kun sitter i bakhjulsdrevne/4x4 bilder(?) så girkasse blir ett problem.

Var en Cherry med CA20-motor som gutta på Nissan Norge kjørte i rally med for en god del år siden, men da brukte de sikkert bare girkasse fra f.eks Bluebird T12 eller Prairie M10 (forhjulstrekk).

Nissan Maxima QX-R A32 97mod

Nissan 200SX S13 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

er jo en gærning som har fått i 16v motor fra 200sx'n oppi cherry-motorrommet da.. SR18DET eller hva faen den heter.. motorkoder er ikke min greie.. jeg har en kamerat som har en 84-cherry GTT som jeg er ganske sikker på du får for 3000.. problemet er at den ikke får strøm til plugga.. så fordeleren må visstnok byttes.. PM meg hvis det er interessant..

-Kjetil

85 Cherry GTT@ 1,5bar ;)

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider