Gå til innhold

Annbefaling av bil som går godt?

Ranger emnet


hertz

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Første som faller meg inn er S13, går greit orginalt, lett og trimme, og vil tro du kan få en ok for de pengene du har.

 

Ellers vil jeg henge meg litt på de andre her, men kun som ett tips, kjøp en billig dritbil til 10k eller noe, sierra, 240 eller noe, og kjør det ihjel, istedefor at du kjører ihjel en nyere bil til mange flere penger.

Så kan du heller bruke tid på å finne den rette bilen, og shine opp som du vil.

 

Volvo turbo går kun godt når du sitter inni(vanlig småtrimma 240/740 tenker jeg på), føles som det går noe jævlig inni, men flytter seg knapt når du ser på utsia, men så lenge det er moro så er det jo greit.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som faller meg inn er S13, går greit orginalt, lett og trimme, og vil tro du kan få en ok for de pengene du har.

 

Ellers vil jeg henge meg litt på de andre her, men kun som ett tips, kjøp en billig dritbil til 10k eller noe, sierra, 240 eller noe, og kjør det ihjel, istedefor at du kjører ihjel en nyere bil til mange flere penger.

Så kan du heller bruke tid på å finne den rette bilen, og shine opp som du vil.

 

Volvo turbo går kun godt når du sitter inni(vanlig småtrimma 240/740 tenker jeg på), føles som det går noe jævlig inni, men flytter seg knapt når du ser på utsia, men så lenge det er moro så er det jo greit.

 

Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨

Da er Volvo bedre, mye mer moment også..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨

Da er Volvo bedre, mye mer moment også..

Synes nå 0-100 på 7.5 sek er ganske bra for en bil med 169 hester jeg da. 0-100 har ikke alt å si, men det gir jo en viss indikasjon på hvor godt bilen drar. Til sammenligning så bruker en Volvo 740 Turbo med 179 hk i følge Carfolio 8,5 sekunder til 100, altså nøyaktig 1 sekund mer enn S13 som har 10 hester mindre...

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨

Da er Volvo bedre, mye mer moment også..

 

Du Anders, Du vet den vinrøde laurel C31 du sikla på, 2.8 D med ettermontert patrol-turbo på simplest mulig vis(rør fra orginal manifold til turbo), en greit trimma 240 Turbo greide ikke å kjøre fra den, den bilen føltes sprek ut inni, og gikk ikke dårlig(B230ET), men riste av seg en gammel laurel greide den ikke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den klassiske Volvo 240 med turbomotor fra 940 som førstebil. Kjørte med litt høyere trykk en org, men jeg var aldri i nærheten av å ta livet av noen ;)

Det er det samme hvor stor eller liten motor man har, for til syvende og sist er det huet som setter begrensningene.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde den klassiske Volvo 240 med turbomotor fra 940 som førstebil. Kjørte med litt høyere trykk en org, men jeg var aldri i nærheten av å ta livet av noen ;)

Det er det samme hvor stor eller liten motor man har, for til syvende og sist er det huet som setter begrensningene.

 

Helt korrekt, er hode som bestemmer, men uerfarenhet hjelper sjeldent når man kommer i en sprek bil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Anders, Du vet den vinrøde laurel C31 du sikla på, 2.8 D med ettermontert patrol-turbo på simplest mulig vis(rør fra orginal manifold til turbo), en greit trimma 240 Turbo greide ikke å kjøre fra den, den bilen føltes sprek ut inni, og gikk ikke dårlig(B230ET), men riste av seg en gammel laurel greide den ikke.

 

med toppfart på 130km så er det kanskje ikke så rart(kardangbytte?), vi parkerte i hvertfall en chippa 270cdi med en 745 turbo med tre stykker i bilen over til bø;) var litt morro da vi sklei sidelengs i alt av svinger pga piggdekk uten pigg mens den kjørte på 19" med noe helværst gummi;) Men den gikk sjeldent bra den 745 turboen.. 1.4 trykk, Så at en gamal laurel klarer det tviler jeg på.

 

Kan til sammenlikning si at jeg ikke tapte mye til en 200sx s13 med 250hk med tidenes daueste 300tdt med ca 1.5 bar i turbotrykk og justert dieselpumpe(gått 630 000 og ræva olje/automatkasse) Da hørte jeg den vepsen av en sx pine den maksimalt foran meg(seig i fra ja, men LANGT ifra mye nok i forhold til effekten hans)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå 0-100 på 7.5 sek er ganske bra for en bil med 169 hester jeg da. 0-100 har ikke alt å si, men det gir jo en viss indikasjon på hvor godt bilen drar. Til sammenligning så bruker en Volvo 740 Turbo med 179 hk i følge Carfolio 8,5 sekunder til 100, altså nøyaktig 1 sekund mer enn S13 som har 10 hester mindre...

 

vi tok tida med stoppeklokke på en 740 turbo med chip, 6.5 sekunder:) husk at også 740n er en god del tyngre og har stor luftmotstand:)

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår