Gå til innhold

Annbefaling av bil som går godt?

Ranger emnet


hertz

Anbefalte innlegg

Helt korrekt, er hode som bestemmer, men uerfarenhet hjelper sjeldent når man kommer i en sprek bil.

 

Uerfarenhet hjelper vel ganske sjeldent i en Fiat Punto også det, eller?

Neida..jeg skjønner poenget ditt.

Likevel, sprek bil når man er ung trenger ikke i alle tilfeller å være negativt. Den er den mentale alderen som er viktigst, samt. å tenke konsekvenser av hva man foretar seg ute i trafikken.

Med et klokt hode i en sprek bil kontra et klokt hode i en lat møkkahaug, så er han i den sprekeste bilen den tryggeste trafikanten.

 

Edit: Fy faen for et kjipt innlegg..

Endret av Torak

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå er ikke alt krefter her da. volvo motorer er jo veldig holdbare greier. klart man klarer å kjøre høl i blokka på det meste. men etter hva jeg har hørt om nissan 200SX så er noen av motorene der nesten levert med garanti om at du får rådebank før eller senere.

 

En venninne av meg har en 200SX som er på rundt 270-280k nå.. Såvidt jeg vet er ikke den motoren åpnet for annet enn vedlikehold.. Har nok mange mil igjen, sålenge rusta ikke tar bilen.

 

Biring, jeg dro jo en Porsche med 60 hk i Rollaen da.. Han ga ikke gass da.. :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi tok tida med stoppeklokke på en 740 turbo med chip, 6.5 sekunder:) husk at også 740n er en god del tyngre og har stor luftmotstand:)

 

Jeg har tatt tida på 0-110 (på speedometer) flere ganger med min 740.. Snittet av alle er rundt 6,7 elns så langt. Det kjipe er jo at man har fint lite feste i 1.gir og at jeg må opp i 3.gir for å komme til den hastigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt tida på 0-110 (på speedometer) flere ganger med min 740.. Snittet av alle er rundt 6,7 elns så langt. Det kjipe er jo at man har fint lite feste i 1.gir og at jeg må opp i 3.gir for å komme til den hastigheten.

 

ja stemmer:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har en 200SX som er på rundt 270-280k nå.. Såvidt jeg vet er ikke den motoren åpnet for annet enn vedlikehold.. Har nok mange mil igjen, sålenge rusta ikke tar bilen.

 

Biring, jeg dro jo en Porsche med 60 hk i Rollaen da.. Han ga ikke gass da.. :D

 

 

Eirik

 

sa ikke alle, sa noen da jeg ikke er helt sikker på hvilken av dem. er ikke helt inne på 200sx. og noe man har hørt, bør man være skeptisk til. japser vet å lage holdbare biler ja. men de har ikke mye sjel spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Sånn 90-talls japse-svip er jeg enig i at ikke har noe sjel, men jeg syns veldig få nyere biler har sjel i det hele tatt.. Gode, gamle japser med bakhjulsdrift har sjel så det holder, samt endel av disse litt hissigere, små forhjulstrekkerne.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men slik har det alltid vært. På 80-tallet da disse bilene var nye var det sikkert flere bilentusiaster som mente disse var fryktelig kjedelige, firkantede og uinspirerende mens de lengtet tilbake til 50- og 60-tallets bildesign, i følge dem proppfulle av sjel og karakter. Men se åssen disse 70- og 80-talls bilene blir sett på i dag!

 

Dette med 'sjel' og slikt tror jeg nok også er forbundet med befolkningens generelle minner om bilen, da eldre folk sikkert kan huske mange fine sommerferier og koseturer med familiens gamle Rekord. Men ble virkelig denne bilen sett på slik da den var ny? Det tviler jeg egentlig på. Da var den nok bare et sjelløst fremkomstmiddel.

 

opelrekord3c.jpg

 

Jeg er sikker på dette; i 2035 vil nok flere huske de gode gamle Corollaene og 323ene fra 90-tallet, og de vil nok være proppet fulle av sjel og karakter i folks øyne.

 

Men jeg er forsåvidt enig med dere. I mine øyne har ikke mange av 90-tallet (og utover) sine biler, og da særlig vanlige japanere, noe særlig med sjel. Men bildet kan, og vil, nok forandre seg.

 

Jeg kan avslutte med et sitat omtrent slik jeg husker det fra boka "The Catcher in the Rye";

 

"And everyone's so God damn obsessed about cars. My brother recently got one of those new Jaguars, those little British wagons that go over 140 miles per hour. But I don't get it. I don't even like those older cars. I just find them soulless, even though most people love them."

 

Denne boka kom ut i 1952.

 

Uansett, ON TOPIC: Kjøp deg en god gammel bakhjulstrekker du. 240, E30 eller E34, muligens også en 200sx om du liker den slags. Det spørs vel litt på hvor mye du er villig til å legge i den og. :)

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan avslutte med et sitat omtrent slik jeg husker det fra boka "The Catcher in the Rye";

 

"And everyone's so God damn obsessed about cars. My brother recently got one of those new Jaguars, those little British wagons that go over 140 miles per hour. But I don't get it. I don't even like those older cars. Even they are soulless, even though most people love them."

 

Denne boka kom ut i 1952.

 

Artig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bæsjer du på leggen Einar, en s13 går helt utrolig dårlig i forhold til effekt! åssen er det mulig å anbefale det?!¨

Da er Volvo bedre, mye mer moment også..

 

 

 

 

Da tror jeg du har sotte på med en daukjørt en.. har rundt 250 i min nå og motoren har gått en 60 000 ca og den er gull.. Orginal innmat osv

 

har bare

 

FMIC

Gt2860rs

Elbow + effektannlegg

steg 2 apexi chip

Og 1 bar trykk..

 

Den går ikke dårlig...

 

 

Og det med rådebank skjer like fort på en volvo 740 med turbo

 

Det er bare det at 200sx har tendens til å få litt varm olje..

 

Men en oljekjøler og ofte oljeskift og ikke mer enn 1 bar på orginal innmat går bra og da har du motor lenge.

 

0-100km/h 6.9s orginalt er ikke lat vettu.. med sine 175 hester

 

Litt fra wikipedia også

 

 

This near square design, coupled with the head design, allows CA18DETs to spin well beyond 8,000 rpms, even in stock trim. The CA18DET is a robust built engine considering that many people have produced over 600 hp (450 kW) with modification. Often referred to as the four cylindered RB engine.

Endret av RobinDrift

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet så kan jo trådstarter være bilcrosskjører og en jævel til å kjøre, så kanskje på tide og slutte å behandle han som en småunge!

 

kunne ikke sakt det bedre selv.. mange bc juniorer som er utrolig mye flinkere enn hva folk trur pga dems syn på bc. vet om et par juniorer som sikkert hadde satt på plass han verdensmesteren oppi tråden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for en 200sx s13.

jeg har ikke sjekka finn.no, men for 80k tipper jeg du vil få en som ser bra ut + noe som kjører fra det meste :)

 

om du er ute etter et fartsmonster i den prisklassen, så kommer ikke jeg på noe annet..

Når begynte en 200SX og kjøre fra det meste? :P

Ikke misforstå, bilen går greit, men ikke mer enn greit - originalt.

For 80.000,- bør du få et godt eksemplar, men forvent da at bilen er helt original og da både går den greit og ser relativt kjedelig ut.

 

Men om du påkoster den 50 - 100.000,- ekstra med tid og stunder blir det nok en rask og tøff bil :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår