^Th0mas^ Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Jeg har en KIA Sephia med svært høyt oljeforbruk. Jeg tok motorvask på bilen for ikke så lenge siden, og det viser seg å være olje rundt toppdekselpakkningen og svetting rundt toppakninga. Jeg tror ikke det er gåen toppakning da olje har en fin farge og bilen går som en klokke. Litt tikking i ventilene og litt blå røyk. Noen som vet hva problemet kan være? Det er som sagt olje rundt motoren, men ikke nok til at det kan tømme oljetanken på 2 uker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Kan f.eks. være slitte stempelringer eller slitte ventiltetninger. Har du ikkje planer om å spandere for mykje kroner på bilen, kan du køyre med billig og tjukk olje. Nb: Bilen er ikkje altfor begeistra for tjukk olje om vinteren Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg