Gå til innhold

Bil til rundt 30 lapper ?

Ranger emnet

Mariusgv

Anbefalte innlegg

Anbefaler golf 3 på det sterkeste. Har hatt det selv (92-modell med muskelservo), hadde det som min førstebil som lillebror overtok etter meg. Han har den ennå og går fortsatt selv om han krasjet med den. Har hatt den i snart to år. Eneste som har blitt gjort med den er å bytte plugger, olje, bremseskiver og klosser. Etter krasjet måtte han bytte frontlykta som han fant på hugger'n soom kostet han 400kr.

Finner mange deler til golf 3 hos hugger'n.

Det er noe rust på disse bilene, men om du finner en som har blitt tatt vare på kan du gjøre et bra kjøp, men da må du være tålmodig og lete litt.

oki :D Takk for tips ^^,:hailvw

Golf MK3 1996, 1.6 GL - "low'n'slow"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, man kan være heldig, og finne en golf 3 som er godt behandlet. Men å si at det er "noe" rust, er en kraftig underdrivelse. De ruster noe helt sinnsykt, så man må virkelig sjekke dette med lupe, og se over hele bilen. Bilen bør løftes opp,slik at man kan se under, overalt. Den jeg hadde så rimelig strøken ut, men viste seg å være opprusta på diverse "usynlige" plasser under bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, man kan være heldig, og finne en golf 3 som er godt behandlet. Men å si at det er "noe" rust, er en kraftig underdrivelse. De ruster noe helt sinnsykt, så man må virkelig sjekke dette med lupe, og se over hele bilen. Bilen bør løftes opp,slik at man kan se under, overalt. Den jeg hadde så rimelig strøken ut, men viste seg å være opprusta på diverse "usynlige" plasser under bilen.

ja må være litt heldig. Kjøpte golfen av en eldre kar som hadde tatt vare på bilen. Hadde den på Eu-kontroll også hos hos Møller Bil som er veldig firkantet. Dem fant kun 1 feil og det var bremsene som måtte skiftes. Bilen hadde hadde kjørt 124000km. Det er lite for å være en 92-modell. Bilen var også tectyl-behandlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hørtes ikke ille ut. Har også inntrykk av at det er bedre å kjøpe bil fra bygdefolk enn fra byfolk. Mindre salting, og ikke så mye rykkekjøring i lyskryss...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 7 months later...
Jeg ville styrt unna golf 3 ihvertfall. Har hatt det en gang,skal aldri ha det igjen. God å kjøre, men mye rust og irriterende småfeil.

Ville satsa på civic med mye motor, evt accord.

ikke hatt det med min :p men alle biler har jo en og en annen bil som det er tull med.. men vil anbefale golf 3 ja.. hehe.. billige deler og lette å skru på :P

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må trådstarter slutte å røyke sokka sine og sette ned krava sine..

Skal du ha noe som faktisk ER litt gromt, så kjøper du Mercedes E-klasse stasjonsvogn og får den KLISTRA i bakken..Selvsagt med skrapsenk og gromme felger og anlegg, da har du en kvalitetsbil med god plass, som ser bra ut og går holdbart. Den angrer du ikke på for å si det sånn..

xenon, kantfelger og stereo, vips så har du en tøff oppgraderingene vil sprenge budsjettet ditt litt, men det er et sted å begynne;) Sør for å kjøpe 90-modell eller nyere, så bør du helt klart ha 94-look, men ser greit ut med pre-facelift også hvis du har avantgarde-grill.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider