boner Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Hei Jeg lurer på om det er mulig å chippe 960, eller om du må pelle ut ecu.en og få den omprogramert. Har sett mange skriver att bilen er "chippet" om 960. Siter -96 volvo 960 2.5 -71 volvo 142 -89 volvo 245 -93 volvo 240 Kræsja og solgt old volvos never die, they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 svært liten vits mener nå jeg.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 det går fint ann å chipe den. men du tjener ingenting på det om du ikke har turbo motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940 turbo 1995 Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Hør med dabutcher, mener han har testet dette, uten at eg skal banne på at det var han. Chip og større eksos gav rundt 240hk i en 3 liter hvis eg ikkje husker feil. Siter http://www.bilforumet.no/900-serien/187233-940-lt-sedan.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappnese Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Jeg har 960, og chip. Har tatt ut chippen nå, det er ikke voldsom forskjell. Jeg har planer om å ta en liten test med et program på iphone (måleren treffer innenfor tidelen på kvartmila ifølge tester jeg har sett, så den er ganske nøyaktig) med og uten chip, men vet ikke når jeg kommer så langt. "Stoppeklokkedynoen" sa ikke så mye om resultatet, "rumpedynoen" sier at den "sparker" mer når den passerer 4500 med chip enn den gjør uten, og føles tilsvarende dauere på lavt turtall. Om dette er tilfelle eller bare innbilning, vet jeg ikke før jeg har fått somla meg til å måle. Les mer på denne tråden: http://www.bilforumet.no/900-serien/200167-liten-test-chip-960-3-0-a.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappnese Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 det går fint ann å chipe den. men du tjener ingenting på det om du ikke har turbo motor. I teorien skal det være noe å hente i å optimere for 98 oktan (eller høyere for den saks skyld), spesielt siden den har såpass høy kompresjon (10.7). Om det er praktisk enkelt, eller om noen har giddet å gjøre en skikkelig jobb med å utvikle en slik chip, er et annet spørsmål. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Chip blir for meg som Kristen Gislefoss med nye joggesko(blir værmannen noe raskere av det??)... Denne bilen er en cruiser for landeveien..Og en fin bil å "skli" rundt i byen med.. Og det er den meget meget god til... Jeg er hvertfall kjempefornøyd.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boner Skrevet April 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Chip blir for meg som Kristen Gislefoss med nye joggesko(blir værmannen noe raskere av det??)... Denne bilen er en cruiser for landeveien..Og en fin bil å "skli" rundt i byen med.. Og det er den meget meget god til... Jeg er hvertfall kjempefornøyd.. Ser den! helt enig, bilen er digg å kjøre som den er. har akkurat kjøpt den, cruisa fra stjørdal til kristiansand :pray Siter -96 volvo 960 2.5 -71 volvo 142 -89 volvo 245 -93 volvo 240 Kræsja og solgt old volvos never die, they only go faster!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pappnese Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 Chip blir for meg som Kristen Gislefoss med nye joggesko(blir værmannen noe raskere av det??)... Denne bilen er en cruiser for landeveien..Og en fin bil å "skli" rundt i byen med.. Og det er den meget meget god til... Jeg er hvertfall kjempefornøyd.. Ja, er egentlig helt enig, men har et forskerinstinkt, og må prøve ting når jeg kommer over dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 2, 2009 Rapporter Share Skrevet April 2, 2009 da foreslår jeg heller at du utforsker motoren the butcher har til salgs ;) 2.5 liters nybygd twin turbo motor basert på 960 sekseren. skulle ikke være noe problem å få den godkjent. siden at du har en modell før 95 etter hva jeg kan se på avataren din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg