ZiD Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Går med store planer om å importere meg en sånn en i fra usa.. men etter som jeg har forstått så finnes det ikke noen slike her i norge ennå. så spørsmålet er da.. Vil jeg møte på noen problemer når jeg vil ha norske skilter på denne saken?? norge er jo ikke kjent for det landet det skal være lett å få seg spesielle biler i.. Siter MAZDA (MPS) 323F Real Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ougkim Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 det skal gå bra for det er slik at alle biler som er godkjente i usa skal vere typegodkjente i norge også det fines noen untak men jeg tror ikke dene skal vere en av dem har importert en del biler i fra usa kan godt gi deg noen tips Siter Bmw 320 E30 (supervinterbilen) RX7 fd heyyou Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZiD Skrevet Desember 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 tips ja :) frakta.. var en type som sa at man får biler sendt i container over for 20k norske.. stemmer dette?? Siter MAZDA (MPS) 323F Real Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ougkim Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 en konteiner koster 17 tusen, men frakter du bilen i en konteiner får den garantert skader på den, derfor kan det vere lurt å finne ut når de amerikanske bil merkenne sender biler til norge. de har egene båter som er beregnet til å frakte biler og de har altid plass til flere. det koster ikke så mye mere å det er verdt det. Siter Bmw 320 E30 (supervinterbilen) RX7 fd heyyou Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZiD Skrevet Januar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 smart.. hvordan klarer jeg å skaffe meg oppløsninger om når de sender biler da ? hvis jeg blir å hente meg en bil så blir jeg jo selv å dra over dit for å finne den jeg vil ha, og så få den sendt av gårde før jeg reiser fra usa igjen. så når jeg har funnet ut av transport så kan jeg bare levere bilen til det firmaet som sender den og så dra hjem og stole på at bilen dukker opp i norge i løpet av 1-2 ukers tid ?? Siter MAZDA (MPS) 323F Real Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcat Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Finnes en iallfall... Jeg importerte en for et år siden. -97 Eclipse GSX. Hadde et helvetes styr for å få den godkjent, tok meg 4 måneder og MANGE telefoner før jeg fikk skilter. Jeg frakta min i container, bare å stroppe den fast så er det ingen problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 tror du må endre på frontlyktene... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 Originally posted by wicky124 tror du må endre på frontlyktene... [/quote Kjenner en som nettopp fikk godkjent sin 96 (tror jeg) mod eclipse med 4x4, er det mange 4x4 eclipser i Norge? tror ikke det. 200hk, Han måte ha CE godkjent belte, det var et problem, men man kan jo kanskje bare dra på høggern å sy et merke pent over? :) jeg kunne ikke tenke meg å gjort noe sånt selv da... så måtte han borre hull i reflektorene og sette inn parklys mener jeg. Og sidemontere et blinklys. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ougkim Skrevet Januar 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2004 alle biler so er typegodkjent i usa skal vere det i norge også så det skal ikke vere noe problem hentet en rx7 i sommer uten noen problemer. du kan takke frp det er de som har forandret på det gamle systemet Siter Bmw 320 E30 (supervinterbilen) RX7 fd heyyou Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomcat Skrevet Januar 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 Originally posted by ougkim alle biler so er typegodkjent i usa skal vere det i norge også så det skal ikke vere noe problem hentet en rx7 i sommer uten noen problemer. du kan takke frp det er de som har forandret på det gamle systemet De nye reglene som FRP foreslo på stortinget har ikke tredd i kraft enda, har vært i kontakt med Kenneth et eller annet som fremma forslaget for frp. De fleste biltilsynene jeg ringte i norge hadde ikke engang hørt om det når jeg pratet med de i sommer. Hvor fort du får godkjent en bil som ikke er typegodkjent i norge sånn som det er idag kommer ann på hvilket biltilsyn og hva slags folk du treffer på, skader ikke å kjenne noen for å si det sånn. "Nye godkjenningsregler - verdt å vente på! Vegdirektoratet (VD) har gjort kuvending i godkjenningssaken. Fra i første høringsrunde å forsøke å begrense omfanget av stortingsvedtaket som slo fast at biler bygget i eller for det amerikanske markedet (USA) også skulle la seg godkjenne i Norge uten behov for teknisk ombygging eller dokumentasjon, har AMCAR nettopp mottatt VD’s utkast til en ny høring med et langt mer positivt innhold. Her går VD inn for en generell aksept av de amerikanske kjøretøykravene for alle kjøretøygrupper bil (personbil, lastebil, buss), så og si helt uten restriksjoner. VD foreslår også å åpne for enkeltgodkjenning av et begrenset antall nye (uregistrerte) personbiler, biler som ellers omfattes av kravet om obligatorisk EU typegodkjenning. VD kommer i høringsbrevet også inn på at praksis vedrørende førstegangsgodkjenning av bil importert fra EØS-land har vært for streng, og sannsynligvis manglet hjemmel i regelverket. Derfor tas også slike kjøretøyer med i den nye høringen. Det betyr at kjøretøyer som er godkjent og registrert - eller bare tilfredsstiller kravene for godkjenning i et hvert annet EØS-land - også blir omfattet av de nye, forenklede godkjenningsreglene. Den nye nasjonale høringen forsinker prosessen med minimum fire uker. I tillegg kommer den obligatoriske EØS-høringen med en frist på tre måneder. Det betyr at vi skriver februar 2004 før nye regler tidligst kan være på plass. Men, den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves - og dette er det verd å vente Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZiD Skrevet Januar 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2004 så altså da har jeg ikke noe problemer med å hente meg en 98" gsx fra usa.. yeppi!! :) hehe.. naboen min skriver faktisk for amcar, og skal vist ha en del erfaring med import fra usa.. fin fine saker her nå ja.. | Siter MAZDA (MPS) 323F Real Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4g63 Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Jeg har en 99 mod .. men det var flyttebil fra USA. Måtte kun endre parklys til hvite (gule ikke godtatt .. trenger ikke borre i reflektorene som en nevnte tidligere). Men, reglene er jo forskjellig for import.... Flyttet min i container (med diverse annet husholdinings gods). De hadde sikret bilen veldig godt, ingen problemer heldigvis. Bare husk forsiking, og bruk et shippingfirma med godt rykte. Hva med hos søta bror? De er en god del eclipser der borte .. burde være en god del enklere.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZiD Skrevet Januar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2004 blir nok eclipse på meg ja. må bare få solgt min kjære astina først.. har sjekket i sverige men finner ikke noe, fant en grei en i usa nå et import firma tok et søk for meg og fant en i en stat der de har en som kan se på bilen.. 12k us $ for bilen,, da er jeg oppe i ca 220k Kr for den.. ellers hva vil en eclipse gsx koste i norge, ser de vanlige gs'ene koster 180k ca.. står en gs-t til salgs på autodb og den skal han vist ha 290k for mene jeg.. Siter MAZDA (MPS) 323F Real Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg