Jonaldo Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Har kjøpt meg en 520 E34. Lurte litt på å bytte ut bakre lyddemper med en Torshov-sak med litt lyd i. Har kikket litt under der og den lyddemperen er STOR! Ser det er mange som har litt grovere eksos. Noen som har bilder og info om hvordan jeg bør gå frem? Er jo bøyd i merkelige vinkler det originale greiene under der. Lurte på å fjerne hele siste delen fra skjøten og bruke bøyelige rør for enkelthets skyld og henge opp en grov Torshovpotte bak der. Hva bør jeg kjøpe og hvor? Er det i det hele tatt mulig å få på plass noe som blir rett med tanke på vinklene på den originale potta? Her er et par bilder av "original" eksos fra http://www.simons.se Dette er til 24v mens jeg har 12v. Eneste forskjellen jeg kan se er at jeg ikke har dobbel eksos frem til bakre lyddemper. Tenkte da å bygge med sånne frem til Torshovpotta: Kom gjerne med tips/råd/erfaringer/tilbud om å kjøpe noe ferdig osv.... Sjekket med Svendsen. De skulle ha ca 7500,- for Simons fra katalysator ferdig montert. Det er uaktuelt på en bil som kostet tre ganger så mye! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 På damas gammelbil, var kun bakre potte fjernet, og erstattet med en jallasak fra mobilsentrum ellernoe.. Var fin lyd i den.. Akkurat passe.. Erstatta senere denne potta med rør.. Ble ikke noe lydforskjell.. Mindre during/brumming, men ellers samme lyd som med eff.potta. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Hvordan fikk du den til å henge rett da? Er jo bøyd i sirkel det greiene som er originalt..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Kjøpte meg et sånt 45 gradersbend som jeg kappa til slik at alt ble vinkla rett.. Da hang den passe rett.. :) Var forresten kappa bort bra mye av eksosen, så det røret var mer eller mindre rett.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Får se hva jeg plutselig får til en dag da...... Fint hvis noen har bilder av hvordan de har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg