Gå til innhold

lite bilskilt?

Ranger emnet


NiroX

Anbefalte innlegg

ang. små skilt, stikk innom til noen som lager skilt, altså sånne spesialbestilte.. mange av de kan lage med refleks i osv.. Har noen kammerater som har fått de til og lage små skilt med refleks og alt i.. De har blitt stoppa mange ganger og aldri fått noe problemer med det, blir du spurt sier du at du har krangla i mange mnd med biltilsynet så fikk du det gjennom :) funker fint :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I kjøretøyforskriften § 39-1 står det alt dere trenger å vite om plassering etc av skilt.

Rettelse: § 39-3:

§ 39-3. Plassering av kjennemerker på bil

1. Kjennemerket foran skal være plassert slik at høyden fra vegbanen til nederste kant av kjennemerket er 25 cm eller mer, mens høyden fra vegbanen til øverste kant skal være mindre enn 80 cm.

For kjennemerke bak skal de tilsvarende høyder være hhv. 30 cm og 120 cm.

I særlige tilfelle, hvor en bils konstruksjon eller det utstyr den brukes med gjør det nødvendig, kan høyden fra vegbanen til øverste kant av kjennemerket økes til den høyde som er nødvendig.

Målene skal tas når bilen er ubelastet.

2. Kjennemerke skal være godt synlig i et område avgrenset av 4 plan gjennom kjennemerkets 4 sidekanter. Disse plan skal sideveis og utover danne en vinkel på minst 30° med bilens lengdeakse. Det øverste plan skal danne en vinkel på minst 30° oppover, målt i forhold til horisontalplanet, og det nederste plan må være horisontalt eller danne en vinkel nedover. Såfremt kjennemerkets øverste kant er høyere enn 120 cm fra vegbanen, skal det nederste plan danne en vinkel på minst 15° nedover i forhold til horisontalplanet.

Kilde:http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-039.html
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke så lenge alt av papirer er i orden. Det som blir er kjøring uten godkjent kjennemerke.

 

 

NEI. Det er det ikke.

 

Eg er blitt stoppet med lite skilt.(i 2003) 2500,- for dokumentforfalskning i tilegg til å ha det på rullebladet i fem år. Mens kjøring uten gyldig kjenntegn kostet på den tiden bare 1500,-.

 

"Forfalskning og/eller etterligning av offentlig utstedt dokument" er tittelen på den...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI. Det er det ikke.

 

Eg er blitt stoppet med lite skilt.(i 2003) 2500,- for dokumentforfalskning i tilegg til å ha det på rullebladet i fem år. Mens kjøring uten gyldig kjenntegn kostet på den tiden bare 1500,-.

 

"Forfalskning og/eller etterligning av offentlig utstedt dokument" er tittelen på den...

 

Da tror jeg bare jeg lar det ligge. Gidder ikke risikere noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gutter!

 

http://barnevognskilt.no/

 

 

Det er sånt guttungen har på barnevogna si. Ferdiglaget hull til skruer, eller dere kan bruke de simple lenkene som medfølger. Ulempen er jo at det står barnevognskilt.no nederst, men det er det jo ingen som ser ;)

 

Uten refleks og greier? Finnes bedre alternativer, jeg har bare ikke linken for hånd akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å kappe på det originale nye EU skiltet da?

Nei, det er strengt forbudt å kappe i skiltet sitt, og det vet jeg av erfaring. Dette kan du bli avskiltet og få forelegg for.

Uansett, de nye skiltene som blit utlevert nå er i plastikk. Sprekker lett om du prøver å kappe i de.

 

 

Når det gjelder små skilt så er dette umulig å få igjennom nå.

I dag mottok jeg avslag på søknad om lite skilt bak, på et utrykningskjøretøy, og når det ikke gis dispensasjon for en brannbil så ser jeg ingen grunn til hvorfor de skulle gjøre unntak for andre heller.

Dette skaper jo en hel del bry for oss da vi har bygd bakveggen på std. påbygget vårt itl brannbilene etter det lille, firkanta skiltet.

 

Men men, likt for alle! :ass:

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår