Gå til innhold

Service i Norge, Sverige eller Danmark (Evt i Tyskland?)

Ranger emnet

jorwed

Anbefalte innlegg

Hei.

Først: Kan ingenting om bilmekanikk lenger, så det er nok noen litt halvgode uttrykk i dette innlegget ;)

Jeg sitter på jobb og har nettopp bestilt service på min A4 Avant -05. Den er gått 72 000 km og indikatoren sier det er tid for service.. Ringer Møller Bil i Oslo og får beskjed om at det er på tide med følgende:

Service: 4.795,-

Bremseveske: 1.395,-

Tannrem: 8.000,- (inkl noe med vannpumpa?)

Må skifte en beskytter til et ledd ved hjulet foran på høyre side. 2.400,- (Husker hva det heter om du sier det.....;)

Så litt over 16.000 for vedlikehold...

Regner med det er billigere i Sverige? Ingenting imot en harrytur m innlagt bilservice. Noen gode tips til verksted? (Helst merkeverksted).

Så; Skal til Danmark i sommer (Juni) Billigere der enn i Sverige? Evt så er det 1,5 timers biltur til Tyskegrensen fra der hvor vi leier hus..........

Innspill på gode verksteder ved grensen til tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer flere tusen hvis du tar det i Sverige. Finnes jo merkeversted i Sverige også. Spørs hvor lurt det er å kjøre helt ut i juni hvis du skal på service nå. Siden du bor i Oslo så er det jo ikke så langt å kjøre til Karlstad f. eks. Er vel rundt 20-25 mil tror jeg. Der har de nok Audi/VW merkeverksted. Vi har tatt service på våres Audi A4 i Sunne. Det er heller ikke så langt ifra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Først: Kan ingenting om bilmekanikk lenger, så det er nok noen litt halvgode uttrykk i dette innlegget ;)

Jeg sitter på jobb og har nettopp bestilt service på min A4 Avant -05. Den er gått 72 000 km og indikatoren sier det er tid for service.. Ringer Møller Bil i Oslo og får beskjed om at det er på tide med følgende:

Må skifte en beskytter til et ledd ved hjulet foran på høyre side. 2.400,- (Husker hva det heter om du sier det.....;)

Så litt over 16.000 for vedlikehold...

Regner med det er billigere i Sverige? Ingenting imot en harrytur m innlagt bilservice. Noen gode tips til verksted? (Helst merkeverksted).

Så; Skal til Danmark i sommer (Juni) Billigere der enn i Sverige? Evt så er det 1,5 timers biltur til Tyskegrensen fra der hvor vi leier hus..........

Innspill på gode verksteder ved grensen til tyskland?

Evt ring et annet verksted i norge:)

Er mange som er autoriserte til å skru audi.

Som et eksempel til deg, så koster en oljeskiftservice for min bil(a4 1.8tq 03)hos autospesialisten i tønsberg, kom på kr 2100.-

da skifter dem olje,filter,bremsevæske og kjølevæske.

Btw så koster det kr 300 for bremsevæske der. Imot den sinnsyke prisen på møller.

Ring og forhør deg, evt ring albjerk auto i drammen, dem driver med audi og er frittstående møller. Dem har gode priser.

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var tidlig å bytte regreima nå (sikker nå at det er tannreim? I så fall burde den jo holde enda lenger).

Regreima anbefales å byttes ved ca 100.000 km eller 5 år gammel bil, så hadde jeg vært deg så ville jeg i det minste utsatt dette ett år. Og ja, når man skifter regreima er det lurt å bytte vannpumpa også (dette blir ca 500,- dyrere).

Jeg hadde et uhell i Tyskland med en Opel for noen år siden. Da ble bilen reparert på et merkeverksted i Tyskland. Og det er jeg veldig glad for! Når jeg kom hjem hadde de oversett en viktig ting som førte til at jeg trengte ny motor(!). Dette tok det lokale merkeverkstedet seg av og sendte regningen til verkstedet i Tyskland. Hadde jeg gått til et uavhengig verksted i Tyskland så tror jeg neppe det hadde vært så enkelt.

Det kan være noe å ha i bakhodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider