Gå til innhold

Ole's Audi A4 1.8T

Ranger emnet


VAGracing

Anbefalte innlegg

Hei..

Har lest en del tråder her og tenkte at jeg kunne vel legge ut noe om min jeg og da :)

 

Er en 97mod a4 1.8t(aeb) som har gått rundt 150000km.

 

Specs:

-Montert justerbart senkesett (weitec hicon gt)

-FMIC med 3" rørgate.

-Større turbo.

-Ekstern wastegate.

-Annet grenrør.

-Større dyser.

-Datasprut(Electromotive tec gt)

-Dumpventil.

-3" eksos fra turbo og bak til et 4" utblås.

-17" vinterhjul.

-Tatt bort klimaradiator, klimakompressor og klimatørka for bedre plass til luftfilter og intercooler.

-Mappet av bjørnstad bil til en grei effekt :)

-Montert et lite pioneer stereoanlegg.

Sikkert glemt noe men..

 

Tanken er da å plukke ned bilen snart, skifte innmat i motor, drivverk, bremser, understell, nye sommerfelger og annen turbo om jeg har råd til det. Blir vel toning av ruter, muligens noe s4 fangere og facelift lykter :)

Litt dårlige bilder men kommer vel fler :)

 

a4_front.jpg

 

01042009106.jpg

Ikke akkurat ny vaska :p

 

01042009102.jpg

 

01042009101.jpg

Endret av VAGracing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe, trenger vel egentlig en ny fanger :) men det blir ikke en plastikk bil, er jo en audi! :)

 

Angående turboen så har den vel ikke særlig mye laddetrykk før 4000rpm(max på 5000rpm kansje?) å så kommer det en smell så er'n på turtallspærra :)

 

Er en t3/t4 hybrid (kinakopi)

3" inlet diameter with a 2" outlet

.50 A/R compressor housing

.63 A/R turbine housing

.57 compressor wheel trim

 

Men blir vel noe annet etterhvert..

Tenkte jeg skulle få tatt noen bilder av hele bilen men det gidder jeg ikke når det regner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niiiice :) Er jo mulig å få en billigere hvis du kjøper brukt på ebay eller feks hos norskbildelsenter:

 

http://bildeler.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=13664&ASP=5309017&Type=Audi&Model=A4&Year=1995&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=5309017[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1995[O]amp;Varegruppe=0362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopper deg med en gang, aldri kjøp den forbanna glassfiber S4 replicafangeren hos norsk bildelsenter. Etter jeg ble lurt til å kjøpe den (i god tro om at det var originalfanger, de hadde ikke informasjon om den på nettet da), anbefalte jeg de å slutte å selge den.

 

#1 Kantene øverst helt på sidene av fangeren var helt knuste, og det var før transport, ingen løse glassfiberbiter i pakken.

#2 Skraper og riper i hele fangeren.

#3 Festene var noe jævla jallamekk, innstøpte flatjern i fangeren som skulle skrus til den originale alu. skinna som er i originalfangeren, men passformen var helt elendig, og fangeren var ikke fast og tight.

 

Endte opp med at jeg kjørte med den igjennom vinteren, for å så kjøpe en original S4 fanger fra NBS, fullt kit til 9000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår