Gå til innhold

Haster!! Problemer med bensin pumper

Ranger emnet


Trond.S

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem med min 740 tic. På tirsdag hørte jeg en stygg lyd fra bensinpumpa (den foran). Jeg trode den var på vei til å kutte ut. Under belastning begynte bilen å fuske.

I går bytta jeg den pumpa som sitter foran, men det hjalp ikke (2000 kr rett til helvete).

Da begynte jeg å tenke på pumpa i tanken. Jeg tar ut sikringen, men hører ingen forskjell så jeg tror det kan være den som er ødelagt. Derfor suger forpumpa og lager den stygge lyden.

 

Hvordan kommer jeg til tankpumpa? Må jeg ta av tanken eller er det andre muligheter?

 

Vennelig hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er som på vag/audi så ligger den som regel rett bak baksetet.

ta ut teppe i bagasjerommet så ser du sikkert et lokk som er skrudd fast ned i karosseriet...det er lokket til pumpa..

skru av lokket...ta av ledningene...dra pumpa opp...å vær klar for litt gris..hehe...best å ha tom tank...dette er hvis det er likt som på vag.

 

den er ikke farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene!

 

Jeg får se om jeg finner noe under teppet i morra. Går på folkehøyskole og har ikke en dritt av verktøy, men i morra skal vi få utdelt verktøykasse da. Får håpe det er noe som er brukbart der. Er det forresten falig å kjøre med bare forpumpa?? Skal hjem til helga, og det er "bare" 30 mil å kjøre.

 

Vennellig hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en sedan, sitter tankarmaturet baki bagasjen, under teppet på venstre side. Skru ut den enorme "plastmutteren" og vri armaturet 90grader venstre før du tar det ut. La det stå litt i åpningen til tanken så bensinen får rent av seg. Følg ledningen til armaturet et lite stykke, så finner du kontakten. Er det en stw. skrur du løs gulvplata i bagasjen og trekker den bakover(?). Det er ingen sak. Bare husk å skru på plastmutteren mens du har armaturet ute, ellers sveller tanken og du får den aldri på igjen...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår