Bjorn_h Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Det blir nok en sierra sedan på meg etterhvert og derfor lurer jeg på høytaler-plaseringer i denne bilen. Det jeg skal ha er et 6.5 frontsett med egen diskant og 6x9 bak koblet på en firekanals forsterker. Subben skal være 12 tommer og skal være koblet på en monoblokk Hvordan er dette anlegget å plassere i bilen? Er det eventulle noen triks man kan gjøre for å forbedre lyden? Hvor stor tykkelse kan man ha på kabelen sånn at det går ann å gjemme den? Må ha en tykk kabel fordi tenkte jeg skulle ha en rf 1001bd, på den skal en rfr-3112 Takker for eventuelle svar :) Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 for å forbedre lyden kan du dempe bilen med dempematter. det fjerner vibrasjoner og støy utenifra Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Jepp... Også er et godt tips, å drite i 6x9" bak... Heller putte de pengene i et bedre frontsett. Legg f.eks 50mm2 ledning til forsterkeren. Viktig, om du vil holde spenningen oppe. Enda viktigere er en kondensator. Hjelper bra til på bassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn_h Skrevet Desember 31, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Blir det ikke et problem å legge en så tykk strømledning da hvis man skal prøve å gjemme den bort? Vurderer å droppe 6x9 bak, men de bak må ha litt lyd å da. Frontsettet jeg vurderer er focal 165v2. Er de noe å satse på? Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Desember 31, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2003 Kjøp 165V2! Forbanna bra frontsett... Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Går greit å gjemme bort 35mm2 strømkabel! Du bør vite at det er litt jobb å montere 6x9" Diskanten kan være fin å plassere ved speilet. Litt dumt med 6,5" midbass forran da man må bygge om til El.vindu Mye enklere med 5,25" som passer originalt! Forsterkeren er lett å feste i seteryggen. 3,5mm HSS bor og korte selvborende skruer. Kan være lurt å legge asfalt i dørene. Jeg la 40x40cm i bakdørene. Dørene er enkle å demontere, men ting kan sitte "litt" hvis de siste som rørte skruene var fabrikken... Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn_h Skrevet Januar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Hvis det er el.vindu på den, er det da no problem å få plassert 6.5? Vurderer å dempe alle dørene og gulvet. Ossen er prisen på sånne asfalt matter? Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 bruk matter som er beregnet for bilstereo, det funker bedre. mattene fra Pyle koster 350 per stk og funker kjempe bra Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn_h Skrevet Januar 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 HVor får man kjøpt det? Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 soundpressure i lillestrøm. viss du ikke gidder å stikke innom, så sender vi også ting med posten. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Originally posted by Bjorn_h Hvis det er el.vindu på den, er det da no problem å få plassert 6.5? Du må bygge kasse til dem! Så vil du gjerne ha elementet litt skrått osv. Blir litt i veien for beina også... men ikke mye Litt køddent å stige ut av bilen blir det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 men det blir man vant til. enda værre med bøttestoler Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
libtom Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Originally posted by Bjorn_h Hvis det er el.vindu på den, er det da no problem å få plassert 6.5? Vurderer å dempe alle dørene og gulvet. Ossen er prisen på sånne asfalt matter? ikke noe problem og putte 6.5" i sierraen har el vinduer jeg bare kutta litt metall og putta på plass jeg bruker i døra vibe sa60 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bass84 Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Originally posted by libtom ikke noe problem og putte 6.5" i sierraen har el vinduer jeg bare kutta litt metall og putta på plass jeg bruker i døra vibe sa60 hmm, hmm... Jeg var slaven, jeg kutta all metallet for deg;) Siter TRU Technology SH1 Zapco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Januar 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2004 Originally posted by libtom ikke noe problem og putte 6.5" i sierraen har el vinduer jeg bare kutta litt metall og putta på plass jeg bruker i døra vibe sa60 Du mener du ikke bygde kasse til elementet? Ergo ville sveiva kunne snurres om du hadde hatt en? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg