Gå til innhold

Hjelp! NOS input trengs...

Ranger emnet


S-2000

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå for NOS-installasjon på Del Sol'en, men jeg tenkte at jeg måtte forhøre meg litt rundt her på forumet før jeg gjorde noe som helst...

 

Det første av alt er... Hva er best, og hvilke systemer vil fungere på bilen min? Jeg antar at jeg evt. har en 50hk limit cirka på motoren min (altså ikke bra å gå for noe større dyser o.l.), men som jeg også forstår så er det et evt. "WET SYSTEM" som jeg må montere til B16A2 motoren i bilen?

 

For dere ser ikke på dette som et problem, å kjøre et NOS-system på en "standard" B16A2 motor? Jeg har ikke gjort noen upgrades foruten om CAI og eksosanlegg enda. Vil dette skade motoren, eller er jeg "home free"?

 

Hvem i Norge forhandler slikt, og det som er mest interessant er hvem som evt. installerer ettersom jeg har NULL planer om å teste mine NOS-kunnskaper på bilen min... Jeg finner alltids en måte å skaffe selve systemet på, men lurer veldig på følgende:

 

Hvem installerer slikt og hvor mye tror dere at dette kommer til å koste sånn cirka?? Tenker da på selve jobben...

 

Som sagt, søker til dere for svar ettersom jeg må suge til meg noe mer kunnskap om Nitrous Oxide systemer for jeg kan stå på egne ben når det gjelder slikt...

 

Takker for svar... PM meg gjerne hvis dere vet om noen kits som selges...

 

Ha en fortsatt god jul og godt nyttår!

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med at dette er en bil uten turbo, og da er det vel som regel "dry" systemer som blir brukt?

Dette klarer man å montere selv, bare man har litt teknisk innsikt og sunn fornuft..

 

Var med å monterte et "wet" system på en Saab 900 turbo til en kompis av meg, og det gikk uten problemer det, man må bare ta seg god tid, og ha riktig verktøy.

 

Ihvertfall, lykke til!!

 

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nettopp en av problemstillingene jeg har...

 

Hva er optimalt for en "NA" maskin? Wet eller dry?

 

Noen tipset meg at det var evt. WET system jeg måtte gå for, men hvis du tenker DRY, så skulle jeg likt å faktisk finne ut av dette...

 

Sendte en mail til Sverre Kahrs Racing, og spurte etter priser samt om de har et svar på hva som er det optimale setupen til en slik motor.

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo en reportasje i bilsport i fjor sommer om dette, og da tror jeg det kom fram at "dry" systemer er mest optimalt for NA motorer, men er ikke sikker på det.

Dette "wet" systemet jeg monterte kostet 8500,- og var fra 50 til 150 hk i effektøkning. Fulgte med dyser i størelse på 50-100 og 150 hk. samt at det var en flaske på 4,5 liter tror jeg.. ganske stor.

 

I et "dry" system blir gassen blandet med luften som kommer inn

via luftfilteret, mens i et "wet" system blir gass og bensin kjørt inn i en dyse, og blandet, og dysen skal stå rett før gasspjeldet.

var ihvertfall sånn på saab'en.

 

Turbo motorer skal ha "wet" system pga den ekstra bensinen som

må tilføres.

 

mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-2000

Dette er nettopp en av problemstillingene jeg har...

 

Hva er optimalt for en "NA" maskin? Wet eller dry?

 

Noen tipset meg at det var evt. WET system jeg måtte gå for, men hvis du tenker DRY, så skulle jeg likt å faktisk finne ut av dette...

 

Sendte en mail til Sverre Kahrs Racing, og spurte etter priser samt om de har et svar på hva som er det optimale setupen til en slik motor.

 

 

dry :) directport er også søtt :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg ville gått for ett vått system uansett turbo eller ikkje. Slite mindre på motoren då du for bensin i massevis mens du kan fort få en "tynn" blanding med dry systemet og då meir slitasje/varmgang? Det e det eg har hørt iaffal, men gje en tilbakemelding ka du går for. E på utkikk etter nos til primera'n min.

(x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05

måtte de brenne

 

Opel Rekord 1900 77mod

 

(x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils!

(x)94 Primera GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jonnis

 

 

 

Vanlige motorer skal vel ha mer bensin til nos`en å.

Ellers blir det vel for tyn blanding....

 

Jeg tror wåt sytem er det beste.

 

Meget mulig.. husker bare reportasjen fra bilsport, og der brukte de dry systemene på NA biler, men det er vel ingen fasit for det..

 

mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra Sverre Kahrs nå, og skal snakke nærmere med dem over den neste uka ettersom jeg må se evt. hva jeg ønsker ved siden av selve NOS-systemet (Vurderer Purgekit, samt spark plugs).

 

Men de anbefalte iallefall "tørt" system til min bil så lenge den ikke var Turbodrevet...

 

Men skal ta opp denne problemstillingen ang. evt. mindre slitasje på motoren hvis man bruker "WET" system til bilen...

 

Jeg holder dere oppdatert i planene...

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår