Gå til innhold

Hjelp! NOS input trengs...

Ranger emnet


S-2000

Anbefalte innlegg

Jøss.. Har aldri hørt om vann insprøytning på motor. Lærte jeg noe i dag også. Men som du sier, så krever det nok sitt med kunnskaper i tillegg til at det ikke er spesielt sunt..

 

Men foresten ikke vanntank istedenfor bensin, men som et supplement.. Som NOS eller O2 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by boXer

 

Han gjør jo det. Du sa jo selv det var tema når du snakket om alternativer til lystgass-sytem.

Oksygen er ikke noe alternativ. Er en grunn til at ingen bruker det.

 

Og som nevnt over her så er det en jævlig god grunn til at man ikke bruker flasker med oksygen istede for lystgass (dinitrogen monoksid). For det er jo som å kjøre rundt med en diger bombe i bilen sin.

Oksygen under trykk = farlig

Lystgass = trygt og utprøvd

 

Du tar feil her.. Oksygen O2 og N2O har den samme faren... og ikke svar på dette, vær snill :) skriver det kun for å opplyse..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

Du tar feil her.. Oksygen O2 og N2O har den samme faren... og ikke svar på dette, vær snill :) skriver det kun for å opplyse..

 

Jaha ok hvis du sier det.

Fortell oss hvorfor man ikke får kjøpt systemer med oksygen istede for lystgass da.

Fortell oss hvorfor de bruker lystgass i drag-racing og ikke oksygen.

Det er jo bedre så da ville det jo være logiskt at noen brukte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

stemmer det, men er utrolig viktig å forstå 40% O2 !! kjører du med samme fortenning, så vil detoneringen rett og slett slå motoren til stillestående med resulatet du nevner.. Og at en må kjøre svært mye bensintilskudd..

 

Er foresten en enkel oppgave å høre om den går riktig...

 

Du skriver jo bare tull!!!

 

Vanninnsprøytning gjør at man kan kjøre på med mere fortenning samt kjøre med magrere blanding.

 

Synes det er rart at et sånt geni som deg som har lært av alle de beste i utlandet, og samtidig ikke blitt "vranglært" av alle de dårlige lærebøkene i norge, ikke kan lire av deg noe som helst uten at det blir bare fjas og tull som ikke stemmer. :rolleyes:

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Jaha ok hvis du sier det.

Fortell oss hvorfor man ikke får kjøpt systemer med oksygen istede for lystgass da.

Fortell oss hvorfor de bruker lystgass i drag-racing og ikke oksygen.

Det er jo bedre så da ville det jo være logiskt at noen brukte det.

 

Fordi om du tilfører ren oksyfen rett i innsugsmanifoilen så vil du få en umiddelbar eksplosjon når det kommer i kontakt med brennbart veske som bensin/olje etc... !!! enkelt og greit, det smeller før det rekker dit det skal...

 

har ikke skrevet at det er bedre, men det vil gi en billig form for trimming ja, med litt hodebruk :) ved å tilføre litt oksygen rett før LMF :) kun for å øke % andelen oksygen ved full gass ..

 

skrev jo bare at du tok feil angående hva som er farlig ved oppbevaring ... gamle mennesker som er avhengig av å få i seg oksygen (ren O2) går rundt med "bomber" (i følge deg) i form av "temos"flaker fylt med flytende oksygen..

 

larsen: ingen komentar :) okay :D

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

stemmer det, men er utrolig viktig å forstå 40% O2 !! kjører du med samme fortenning, så vil detoneringen rett og slett slå motoren til stillestående med resulatet du nevner.. Og at en må kjøre svært mye bensintilskudd..

 

Er foresten en enkel oppgave å høre om den går riktig...

 

Jeg er så lei...! Hvorfor skal en samejævel som deg ødelegge absolutt ALLE tråder med pisspreiket ditt ? Er det så morro å uttale deg om ting du overhodet ikke har peiling på ?

 

Jeg anbefaler ALLE å ta "Bilteknikeren" sine poster med en god klype salt.

 

At vann (H20) har 40% oksygen stemmer, men jeg ser du ikke aner hvor mye energi som skal til for å løse hydrogenbindigene til oksygenatomet, du spalter ikke ut oksygen ved å tilføre vann til en forbrenning i en bilmotor!

 

Forbrenningen gjør at det LAGES VANN.. har du noensinne sett inn i en kald eksospotte? (vann kondenseres og renner ut....)

 

Og kjøre rundt med en tank i bilen som inneholder rent oksygen er ikke ufarlig. Det er som tidligere nevnt som å kjøre rundt med en bombe! Hva skjer ved en evt. kollisjon tror du ? :D Og skulle tanken gå lekk, ja da dør du av oksygenforgiftning.

 

Edit:

PS! Gamlinger puster ikke inn rent oksygen, men luft+ekstra oksygentilførsel..

 

....Og de er heller neppe utsatt for bilkollisjoner som kan punktere en tank mens de puster i dåsa si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

 

Jeg er så lei...! Hvorfor skal en samejævel som deg ødelegge absolutt ALLE tråder med pisspreiket ditt ? Er det så morro å uttale deg om ting du overhodet ikke har peiling på ?

 

Jeg anbefaler ALLE å ta "Bilteknikeren" sine poster med en god klype salt.

 

At vann (H20) har 40% oksygen stemmer, men jeg ser du ikke aner hvor mye energi som skal til for å løse hydrogenbindigene til oksygenatomet, du spalter ikke ut oksygen ved å tilføre vann til en forbrenning i en bilmotor!

 

Forbrenningen gjør at det LAGES VANN.. har du noensinne sett inn i en kald eksospotte? (vann kondenseres og renner ut....)

 

Og kjøre rundt med en tank i bilen som inneholder rent oksygen er ikke ufarlig. Det er som tidligere nevnt som å kjøre rundt med en bombe! Hva skjer ved en evt. kollisjon tror du ? :D Og skulle tanken gå lekk, ja da dør du av oksygenforgiftning.

 

Edit:

PS! Gamlinger puster ikke inn rent oksygen, men luft+ekstra oksygentilførsel..

 

....Og de er heller neppe utsatt for bilkollisjoner som kan punktere en tank mens de puster i dåsa si...

 

:) sinna nå??? jeg bare skriver det jeg vet er riktig... Lærte om oksygen og slikt da jeg jobbet som brannmann for mange år siden... sorry meg...

 

utdrag fra læreboka:

Etter den europeiske farmakopeen skal kvaliteten på medisinsk oksygen oppfylle følgende krav

Oksygen > 99,5 %

Karbondioksid > 300 ppm

Karbonmonoksid > 5 ppm

Fuktighet > 67 ppm

 

(ppm = parter per million, dvs. 1 ppm = 0,0001 %)

 

Medisinsk oksygen leveres enten i gassform eller i flytende form.

 

Medisinsk oksygen benyttes ved de fleste avdelinger på et sykehus. Vanlig praksis er å bruke det som forebyggende middel eller i behandlingen av oksygenmangel – hypoksi. Det brukes blant annet ved anestesi, intensiv behandling og hyperbar oksygenbehandling (HBO). Personer med enkelte lungesykdommer kan få langtids oksygenbehandling i hjemmet.

 

mange gamle går rundt med flytende oksygen ja :)

 

hvis du ikke tror meg (gjelder flere her) så kan du la være å svare så dumt.. er ikke ute etter å krangle om dette okay :)

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shadow_iX

WET = For biler med injection og forgasser (den mest brukte)

DRY = kun For biler med Forgasser (en tidlig variant)

PORT = Kun racing. (en extra nos og bensindyse pr sylinder, dette er det som gir mest effekt, men brukes kun i racing)

 

Hvorfor skal man bruke dry på en forgasser??

Og hvordan får du mer bensin de gangene man skal bruke gassen??

 

Eg skjønner ikke hvorfor du skriver dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hondaen skreiv dette:

Jeg er så lei...! Hvorfor skal en samejævel som deg ødelegge absolutt ALLE tråder med pisspreiket ditt ? Er det så morro å uttale deg om ting du overhodet ikke har peiling på ?

 

Uansett kor mye usaklig noen som har vært er det totalt på tur å kalle noken Samejævel Bilteknikkeren er fra Risør, og der finnes vel nesten ikkje samer som i Oslo som er samehovedstaden i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vurdre turbo!

TurboKit er jo grisebillig For honda.

Sjekk dette fra Edelbrock: http://www.edelbrock.com/automotive/sport_compact/turbo_components.html

T28 m/kulelager, IC, keramisk belegg på rør og greier.

 

turbo_components.jpg

 

Masse bra komponenter.

Dette koster mellom 3100-3400$ = 21000 Kr + shipping ~ 22 000.

Med litt triksing slipper du også toll og moms.

Det lønner seg i lengden. Det merker du sikkert når Naws-flaska di er tom etter 3 runder på Rudskogen.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by Larsern

Nå er vel ikke nos og nitro det samme..... "maestro"....

 

I statene så kalles Lystgass for Nitro... ( uttales: Naitros)

 

og slutt og si at jeg har feil hele tiden, for det stemmer ikke.. bommer skjelden!!!

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

I statene så kalles Lystgass for Nitro... ( uttales: Naitros)

 

og slutt og si at jeg har feil hele tiden, for det stemmer ikke.. bommer skjelden!!!

 

Nei, i statene kaller de det nitrous. Nitro er det de kaller nitromethane, noe helt annet....

 

Bommet på rettskrivning av sjelden... :cool:

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Nei, i statene kaller de det nitrous. Nitro er det de kaller nitromethane, noe helt annet....

 

Bommet på rettskrivning av sjelden... :cool:

 

Nitro !! hehe og når det gjelder Nitromethane så sier de fleste metanol... har jeg hørt.. Vet jo åssen det skrives, hehe Nitrous uttales Naitros... ike sant

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bilteknikeren.com

 

Nitro !! hehe og når det gjelder Nitromethane så sier de fleste metanol... har jeg hørt.. Vet jo åssen det skrives, hehe Nitrous uttales Naitros... ike sant

 

Som vanlig har ikke du tatt poenget.

 

Nordmenn flest (ikke deg) sier lystgass. I usa sier de nitrous (naitros, som du skriver), som i nitrous oxide...

Både her og i usa sier de nitro ( naiitrooo i usa ) , men da mener de aller, aller fleste (igjen ikke deg) nitromethane.

 

Metanol er noe annet igjen.

 

God natt.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Som vanlig har ikke du tatt poenget.

 

Nordmenn flest (ikke deg) sier lystgass. I usa sier de nitrous (naitros, som du skriver), som i nitrous oxide...

Både her og i usa sier de nitro ( naiitrooo i usa ) , men da mener de aller, aller fleste (igjen ikke deg) nitromethane.

 

Metanol er noe annet igjen.

 

God natt.

 

okay :) men du, irriterer jeg deg? ;) hehe

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår