Gå til innhold

Klar, ferdig, gå! Hvilken motorhastighet?

Ranger emnet


Slim!

Anbefalte innlegg

Hei

Har akkurat fått tak i NFSU nå (endelig) og har kjørt litt drag. Jeg kom til å tenke på noe jeg har tenkt over i lang tid (i andre bilspill). Hvilket turtall burde man ha på bilen i det klarflagget går? Jeg som mange andre pleier jo å holde bånngass og starte med det (hjulspinn noen?), men hva er egentlig best? En fin balanse mellom kraft og null hjulspinn eller tar jeg feil her?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer vel litt an på bilen også...

Noen biler holder jeg sånn ca. midt på, og gir full gass når starten går, mens andre biler holder jeg rett under det røde, og noen biler gir jeg flat pedal før start også.

 

Er egentlig ikke no problem så lenge du sparer NOS'en til slutten og får perfect shift.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allerede sagt, kommer det ann på bilen. Ta en titt på nåla; er den blå har du for lavt turtall, er den rød har du for høyt turtall, er den grønn har du akkurat passe turtall.

 

edit: typo

Jeremy Clarkson on Norway:

"Enviromentalists say that when the golf stream stops, Britain will look like this. Bring it on!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei. Skal se om jeg får gjort noe med det.

 

Det bringer meg egentlig litt over på et annet spørsmål. Når skal NOS'en brukes? Burde den brukes for å komme raskt opp i fart (fra 100 til 175 (hvertfall så langt du kommer) eller burde den brukes når du nesten er i toppfart for å komme over "grensa"?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du bare level 1 NOS/NX bruker jeg den midt mellom 3 og 4gir. Med Skylinen bruker jeg Nos på slutten av 5.giret å har fin fart over streken. 24-25 sekunder

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å bruke NOS så tidlig som mulig, men da er det ikke så latt å få perfect shift. Det beste er å bruke NOS så tidlig du klarer, uten at du ødelegger giringen din.

Jeremy Clarkson on Norway:

"Enviromentalists say that when the golf stream stops, Britain will look like this. Bring it on!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at det blir et helvete å få riktig giring når du sprute på NOS'en noe særlig før 3-4 skiftet. Gjør aldri det, men øvelse gjør mester da.

 

Over til noe annet igjen :)

Når dere drifter har dere på Stability Control? Jeg tok akkurat drift konkurransen på steg 25/111. Det kan jo ha vært tilfeldig, men på Hard fikk jeg ca 20.000 mer poeng enn andreplassen. Uten Stability control fikk jeg 40.000 mer enn andreplassen...

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med stability control aktiv vil bilen være mye mer stabil og vanskligere å få ut i sladd. Det kommer et tips om dette på loading skjermen senere. kjør med stability control, drift uten

Sierra-> FuckedOnRaceDay

MR 2 '86-> Solgt

Celica 87-> Ribba -> Spiker

Charade-> Solgt tilbake

Citröen ZX -> borte

Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ecko

med stability control aktiv vil bilen være mye mer stabil og vanskligere å få ut i sladd. Det kommer et tips om dette på loading skjermen senere. kjør med stability control, drift uten

 

Er u helt sikker på at stability control har virkning i drfiting? Det tror ikke jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket hvertfall stor forskjell. Jeg har kun spilt spillet i går (med unntak av en time hos en kamerat på PS2). På drifting banen på ca 30/111 fikk jeg litt over 160.000 uten stability controllen på.

 

 

Når man kommer forbi level 1 med NOS'en vil den vare lenger eller bare være mer effektiv?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder NOS og drag;

Hvis de andre har overlegne biler som drar lett ifra, så pleier jeg å bruke halve NOS'en i begynnelsen, og hvis du ligger å kniver med en bil nærme mål så bruker jeg resten der.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår